НЕВИДИМЕ У ВИДИМОМУ: ОБРАЗИ ПРИРОДИ В РЕПРЕЗЕНТАЦІЇ КОНЦЕПТІВ СМЕРТНИХ ГРІХІВ (на прикладі українського релігійного дискурсу)

Автор(и)

  • О. В. Ясіновська Львівський національний університет імені Івана Франка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2414-0627.2017.24.131411

Ключові слова:

концептуальна метафора, український релігійний дискурс, смертні гріхи, фітоморфний образ кореня

Анотація

Статтю присвячено вивченню метафоричної концептуалізації категорій внутрішнього світу людини в християнській картині світу. Розглядається специфіка концептуальної метафори «гріхи – це коріння рослин» в українському релігійному дискурсі. Встановлюється її відповідність з концептуалізацією, наявною у книгах Святого Письма і працях екзегетів Церкви.

Посилання

Ascetic Works of St. Basil of Caesarea, (1989), [Asketychni tvory sv. Vasyliya Velykoho], Vydavnytstvo OO Vasyliyan, Rym, 490 pp. (trasl. by Andrei Sheptytsky)

Baranov, A. N. (2004), Editor’s Foreword. Cognitive Theory of Metaphor after Almost Twenty Years [Predyslovye redaktora. Kohnytyvnaya teoryya metafory pochty 20 let spustya, Lakoff Dzh., Dzhonson M. Metafory, kotorymy my zhyvem], Edytoryal URSS, Moskow, pp. 7 – 22.

Vorkachev, S. H. (2003), Comparative ethnosemantics of the Teleonomic Consepts “Love” and “Happiness” (Russian – English Parallels) [Sopostavytel’naya etnosemantyka teleonomnykh kontseptov «lyubov’» y «schast’e» (russko-anhlyyskye parallely)], Peremena, Volhohrad, 164 pp.

Dorotheus of Gaza (2005), Preachings and Epistlеs [Pouchennya i poslannya], Svichado, L’viv, 156 pp.

Evagrius Ponticus (2002). Exhortations to Monks [Nastanovy pro podvyzhnytstvo], Sv. Makariy Velykyy. Nastanovy pro khrystyyans’ke zhyttya; Evahriy Pontiys’kyy. Nastanovy pro podvyzhnytstvo, Misioner, L’viv, pp. 160 – 257.

St. Ephrem the Syrian (2001), Spiritual Instructions [Podvyzhnyts’ki nastanovy], Misioner, L’viv, 238 pp.

St. John Chrysostom, Sermons and Discourses [Lysty do riznykh osib], https://parafia.org.ua/biblioteka/svyatoottsivski-tvory/zlatoust/lysty-do-riznyh-osib/

St. John Chrysostom, Discourses to His Disciples [Besidy ta slova], https:// parafia. org.ua/biblioteka/svyatoottsivski-tvory/zlatoust/besidy-ta-slova/slovo-do-tyh-scho-spokushayutsya/

Isaiah of Gaza, (2006), Discourses to His Disciples [Slova do svoyikh uchniv], Misioner, L’viv, pp. 3 – 87.

Saint John Cassian, (2004), Review of spiritual onfrontation [Ohlyad dukhovnoyi borot’by], Sv. Yoan Kasiyan. Ohlyad dukhovnoyi borot’by. Prepodobnyy Ezykhiy, presviter Yerusalyms’kyy. Slovo pro tverezinnya i molytvu. Prepodobnyy Nil Synays’kyy. Asketychni nastanovy, Misioner, L’viv, pp. 9 – 163.

Macarius of Egypt, (2002), Spirituous Homilies [Nastanovy pro khrystyyans’ke zhyttya], Sv. Makariy Velykyy. Nastanovy pro khrystyyans’ke zhyttya; Evahriy Pontiys’kyy. Nastanovy pro podvyzhnytstvo, Misioner, L’viv, pp. 15 – 159.

Franko, I., (1986), Social Action, Social Question and Socialism. Remarks on the Раstoral Epistle “On Social Issues” by Metropolitan A. Sheptytsky [Sotsial’na aktsiya, sotsial’ne pytannya i sotsializm. Uvahy nad Pastyrs’kym poslaniyem Mytrop. A. Sheptyts’koho «O kvestiyi sotsial’niy»], Franko I. Zibrannya tvoriv u p"yatdesyaty tomakh, Kyyiv, Vol. 45, pp. 377 – 400.

Andrei, Sheptytsky, (2007), Pastoral Epistles (1899–1914) [Pastyrs’ki poslannya 1899–1914 rr], Vol. 1, Artos, L’viv, L + 1014 p.

Chudinov, A. P., (2007), Russia in the Metaphoric Mirror: A Cognitive Study of Political Metaphor (1991–2000) [Rossyya v metaforycheskom zerkale: Kohnytyvnoe yssledovanye polytycheskoy metafory (1991–2000)], UrHPU, Ekaterynburh, 238 p.

Yasinovska, O., (2017), Radix malorum omnium: phytomorfic image of root in the structure of deadly sins [Radix malorum omnium: fitomorfnyy obraz korenya u strukturi smertnykh hrikhiv], Studia ukrainica poznaniensia, Poznan, № V, pp. 61 – 71.

Yasinovska, O., (2014), Phytomorphic metaphor in the concept ENVY in the religious discourse of the Church Fathers [Fitomorfna metafora u strukturi kontseptu ZAZDRIST’ u relihiynomu dyskursi ottsiv Tserkvy], Scientific Journal «ScienceRise», № 1 (5), Filolohichni nauky, pp. 91 – 97.

Cirlot, J. E. (1971), A Dictionary of symbols, Routledge & K Paul, New York, 2nd. ed, lv + 419 pp., [16] p. of plates : ill.

Jaynes, J., (1976), The origin of consciousness in the breakdown of the bicameral mind, Houghton Mifflin, Boston, 467 pp. (Reviewed by Charles M. Fair)

Lakoff, G., Johnson, М., (1980), Metaphors we live by, University of Chicago Press, Chicago, 2 ed., 242 рp.

Lessl, Tomas M., (1993), Toward a Definition of Religious Communication: Scientific and Religious Uses of Evolution, Journal of Communication & Religion, Journal of Communication & Religion, Sep 1993, Vol. 16, Issue 2, pp. 127 – 138.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-06-27

Номер

Розділ

СОЦІОЛІНГВІСТИКА. КОГНІТИВНА ЛІНГВІСТИКА