НЕЙРОЛІНГВІСТИЧНА МІЛТОН-МОДЕЛЬ У СИСТЕМІ МЕТОДІВ ДОСЛІДЖЕННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ СУГЕСТІЇ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2414-0627.2017.24.131412Ключові слова:
сугестія, нейролінгвістичне програмування, метамодель, Мілтон-модель, мовленєвий впливАнотація
З огляду на комплексний підхід до поняття комунікації у статті виокремлено базові складники комунікативної сугестії, до яких уналежнено нейрофізіологічні, психоментальні, загальносеміотичні та власне мовні фактори. У межах останніх розглянуто актуальні методи нейролінгвістичного дослідження мовленнєвого впливу, де акцентовано на науковій релевантності методу Мілтон-модельної ідентифікації, запропонованому у парадигмі НЛП. Акцентовано на синкретичному характері Мілтон-моделі, у якій на ґрунті метамодельних показників систематизовано вербальні й невербальні сугестогени, та на її функційній специфіці, що полягає у здійсненні комунікативного впливу на особистісну / колективну психоструктуру. Встановлено, що застосування зазначених методів уможливлює прогнозовану ініціацію комунікативного впливу.Посилання
Avramcev, V.V., Volkov, E.N. Trudnee zhy`t` posle “Poldnya” y` “Vechera trudnogo dnya” , [Elektronny`j resurs]. – rezhy`m dostupu:http://people.nnov.ru/volkov/
Bэndler, R., Gry`nder, D. (2000), Patternы gy`pnoty`chesky`x texny`k My`ltona Эry`ksona, Fly`nta, Sыktыvkar, 2000, 184 р.
Bэndler, R., Gry`nder, D. (1999), Transformэjshn, Fly`nta, Sыktыvkar, 296 р.
Kandыba, V.M. (2001), Try`sta texny`k glubokogo gy`pnoza, Py`ter, SPb, T.1., 165 р.
Kovalevs`ka, T., Sologub, G., Stavchenko, O. (2008), Asociaty`vny`j slovny`k ukrayins`koyi reklamnoyi leksy`ky`, Astropry`nt, Odesa, 116 р.
Kovalevs`ka, T. Yu. (2008), Komunikaty`vni aspekty` nejrolingvisty`chnogo programuvannya: [monografiya], Astropry`nt, Odesa, 326 р.
Kovalevs`ka, T. Yu. (2016), Nejrolingvisty`chna identy`fikaciya metaprogramny`x strategij osoby`stosti, Zapy`sky` z ukrayins`koyi movy`: Vy`p. 23 : Zb. nauk. pracz` = Opera in linguistica ukrainiana : Fascicullum 23 / Golovny`j red. T.Yu. Kovalevs`ka, «Poly`Pry`nt», Odesa, рр. 219 -228.
Kutuza, N. V., Kovalevs`ka, T. Yu. (2011), Korotky`j asociaty`vny`j slvny`k reklamny`x sloganiv, Astropry`nt, Odesa, 80 р.
Kutuza, N. V. (2015), Sugesty`vna efekty`vnist` reklamny`x sloganiv: ekspery`mental`ne doslidzhennya, Zapy`sky` z ukrayins`koyi movy`: Vy`p. 22 : Zb. nauk. pracz` = Opera in linguistica ukrainiana : Fascicullum 22 / Golovny`j red. T.Yu. Kovalevs`ka, «Poly`Pry`nt», Odesa, рр. 102-114.
Ol`shansky`j, D. V. (2001), Psy`xology`ya mass, Py`ter, SPb, 298 р.
Rizun, V. V. (2003), Masy`. Teksty` lekcij, :Vy`davny`cho-poligrafichny`j centr “Ky`yivs`ky`j universy`tet”, К., 56 р.
Sorokina, L. S. (2014), Movlennyeva manipulyaciya ta inshi vy`dy` movlennyevogo vply`vu: terminologichne rozmezhuvannya ponyat`, Naukovy`j visny`k mizhnarodnogo gumanitarnogo universy`tetu. Seriya : Filologiya, # 8, T. 2, Odesa, рр. 157 – 159.
Xromov, L. N. (1994), Reklamnaya deyatel`nost`: y`skusstvo, teory`ya, prakty`ka, Petrozavodsk, 312 р.
Chaldy`ny`, R. (2017), Perekonannya: revolyucijny`j metod vply`vu na lyudej, Klub simejnogo dozvillya, X., 382 р.
Cherepanova, Y`. Yu. (1996), Dom koldun`y`. Suggesty`vnaya ly`ngvy`sty`ka, KSP+, SPb, 416 р.
Cherepanova, Y`. (2002), Zagovor naroda. Kak sozdat` sy`l`nыj poly`ty`chesky`j tekst, KSP+, М., 464 р.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Записки з українського мовознавства
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).