СУГЕСТІЯ І МАНІПУЛЯЦІЯ: СПІЛЬНІ Й ВІДМІННІ ОЗНАКИ РІЗНОВИДІВ (ВИДІВ) КОМУНІКАТИВНОГО ВПЛИВУ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2414-0627.2017.24.131421Ключові слова:
сугестія, маніпуляція, негативність, комунікативний вплив, диференційні ознакиАнотація
Статтю присвячено теоретичному огляду різновидів комунікативного впливу – сугестії та маніпуляції, розглянуто їхні специфічні риси та наявні класифікації. Зроблено спробу розмежування цих різновидів комунікативного впливу з виокремленням диференційних ознак. Акцентовано на деструктивності та наскрізній негативності маніпуляції.Посилання
Voytasik, L. (2001), Use of psychology in system of promotion [Ispol’zovanie psihologii v sisteme propagandy], Reklama: vnushenie i manipuljacija. Media-orientirovannyj podhod : ucheb. posob. dlja fakul’tetov psihologii, sociologii, jekonomiki i zhurnalistiki, Bakhrakh-M, Samara, pp. 208–285.
Gorin, S. A. (2001), NLP: Technicians in bulk [NLP : Tehniki rossyp’ju], KSP+ , Moscow, 576 p.
Danilova, A. A. (2009), A manipulation the word in mass media [Manipulirovanie slovom v sredstvah massovoj informacii], Dobrosvet, KDU, Moscow, 234p.
Dzyaloshinsky, I. M. (2012), Communicative influence: targets, strategy, technologies [Kommunikativnoe vozdejstvie: misheni, strategii, tehnologii], NIU VShJe, Moscow, 572 p.
Dotsenko, E. L. (2001), Manipulative technologies [Manipuljativnye tehnologii], Reklama: vnushenie i manipuljacija. Media-orientirovannyj podhod, Bakhrakh-M, Samara, pp. 637–702.
Kara-Murza, S. G. (2002), Manipulation with consciousness [Manipuljacija soznaniem], EKSMO-Press, Moscow, 832 p.
Kovalevskaya, T. Y. (2008), Communicative aspects of neurolinguistic programming [Komunikatyvni aspekty neyrolinhvistychnoho prohramuvannya], Astroprint , Odessa, 324 p.
Kotlyachkov, A. (2009), Doors inside [Kotljachkov A. Dveri vovnutr’], Profit Stayl, Moscow, 176 p.
Kutuza, N. V. (2015), Advertising and PR-discourse: aspects of impact [Reklamnyy ta PR-dyskurs: aspekty vplyvu], Dmitry Burago Publishing House, Kiev, 288 p.
Mikhalyova, O. L. (2009), Political discourse: Specifics of manipulative influence [Politicheskij diskurs : Specifika manipuljativnogo vozdejstvija], LIBROKOM, Moscow, 256 p.
Mokshantsev, R. I. (2000), Advertizing psychology [Psihologija reklamy], INFRA-M, Moscow, Siberian agreement, Novosibirsk, 230 p.
Parshin, P. B. (2000), Speech influence: main spheres and versions [Rechevoe vozdejstvie: osnovnye sfery i raznovidnosti], Advertising text: semiotics and linguistics, Grebenshchikov’s IDES, Moscow, pp. 53–73.
Popova, E. S. (2005), Advertizing text and problem of manipulation [Reklamnyj tekst i problema manipuljacii], Yekaterinburg, 27 p.
Potyatynyk, B., Lozinskii, M. (1996), Pathogenic Text [Patohennyy tekst], Missionary, Lviv, 296 p.
Rizun, V.V., Nepyyvoda, N. F., Korneev, V. M. (2005), Linguistics influence [Linhvistyka vplyvu], Publishing and printing center "Kyiv University", Kiev, 148 p.
Ryumshina, L. I. (2004), Manipulative receptions in advertizing [Manipuljativnye prijomy v reklame], Mart, Moscow, Rostov-on- Don, 240 p.
The dictionary of foreign words [Slovnyk inshomovnykh sliv] / Morozov S. M., Shkaraputa L. M. (2000), Scientific Thought, Kiev, 680 p.
Stankevich, J. V. (2011), Language suhestoheny texts political advertising [Movni suhestoheny v tekstakh politychnoyi reklamy], Odessa, 234 p.
Sternin, I. A. (2012), Bases of speech influence [Osnovy rechevogo vozdejstvija], Sources, Voronezh, 178 p.
Subbotina, N. D. (2006), Suggestiya and a kontrsuggestiya in society [Suggestija i kontrsuggestija v obshhestve], Komkniga, Moscow, 208 p.
Suggestive technology manipulative influence, teach. guidances [Suhestyvni tekhnolohiyi manipulyatyvnoho vplyvu], Petrick, V. M., Prysyazhnyuk, M. M., Kompantseva, L. F., Skulysh, E. D., Boyko, O. D., Ostroukhov, V. V. (2011), VIPOL, Kiev, 248 p.
Tkachenko, I. V. (2014), Stop! Manipulations. How to distinguish and stop the manipulator [Stop! Manipuljacii. Kak raspoznat’ i ostanovit’ manipuljatora], Long live, Kharkiv, 224 p.
Hazagerov, G. G., Kornilova E. E. (2003), Rhetoric for the businessman [Ritorika dlja delovogo cheloveka], Flint, Moscow psikhologo-social institute, Moscow,136 p.
Cherepanova, I. Yu. (2002), People plot. How to create the strong political text [Zagovor naroda. Kak sozdat’ sil’nyj politicheskij tekst], KSP+, Moscow, 464 p.
Sheynov, V. P. (2005), Psikhotekhnologiya of influence [Psihotehnologii vlijanija], AST, Moscow, Harvest, Minsk, 448 p.
Shkitska, I. J. (2012), Manipulative tactics positivity: linguistic aspect monograph [Manipulyatyvni taktyky pozytyvu: linhvistychnyy aspekt], Dmitry Burago Publishing House / IY Shkitska, Kiev, 440 p.
Shuvanov, V. I. (2003), Psychology Advertising [Psihologija reklamy], Feniks, Rostov-on- Don, 320 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Записки з українського мовознавства
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).