АДВЕРБІАЛЬНІ ФРАЗЕОЛОГІЗМИ В ГАЗЕТНИХ ЗАГОЛОВКАХ: ЛЕКСИКО-ГРАМАТИЧНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • І. В. Лакомська Одеський національний університет імені І.І. Мечникова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2414-0627.2017.24.131422

Ключові слова:

газетний заголовок, фразеологічні одиниці, прислівникові фразеологізми

Анотація

У статті розглянуто специфіку використання адвербіальних (прислівникових) фразеологічних одиниць, що вживаються у газетних заголовках. Виокремлено основні лексико-граматичні групи та проаналізовано їхню продуктивність. Також визначено експресивний потенціал таких одиниць, що оптимізує вплив на читача.

Посилання

Alefirenko, M. F. (1987), Theoretical issues of phraseology [Teoretychni pytannia frazeolohii], KNU, Kharkiv, 135 р.

Badrak, V.V. (2000), The factors of effective influence of the printed media (press) on electorate [Faktory efektyvnosti i vplyvu drukovanykh ZMI (presy) na elektorat], KNU, Kyiv, 21 р.

Demskiy, M. (1994), Ukrainian frazemika: derivative base, semantic and grammatical features [Ukrainska frazemika (deryvatsiina baza, semantyko-hramatychni osoblyvosti)],Uzhgorod, 21 p.

Demskiy, M. (1994), Ukrainian phrasems and peculiarities of their creation [Ukrainski frazemy i osoblyvosti yikh tvorennia], Prosvita, Lviv, 62 р.

Kovalevska, T.Yu. (2008), Communicative aspects of the neurolinguistic programming [Komunikatyvni aspekty neirolinhvistychnoho prohramuvannia], Astroprint, Odessa, 324 р.

Konovets, S. P. (2002), Communicative and pragmatic peculiarities of actualization of phraseological units in modern newspaper discourse (on the material of the Spanish periodical editions): [Komunikatyvno-prahmatychni osoblyvosti aktualizatsii frazeolohizmiv u dyskursi suchasnoi presy (za materialamy ispanskykh periodychnykh vydan)], KNU, Kyiv, 126 p.

Konoplenko, Ye. Adjectives phraseological units in the novel by Ye. Gutsala "The borrowed man" [Pryslivnykovi frazeolohizmy u romani Ye.Hutsala «Pozychenyi cholovik»], http://kulturamovy.univ.kiev.ua/KM/pdfs/Magazine27-3.pdf

Marinenko, I.O. (2011), Adverbs in press headings: semantics and structure, Scientific works of Kamenets-Podolsky National I. Ogienko University: Philological sciences [Pryslivnyky v presovykh zaholovkakh: semantyka i struktura], Naukovi pratsi Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu imeni Ivana Ohiienka: Filolohichni nauky, Axiomа, Kamyanets-Podilsky, рр. 259-264.

Markovska, A.V. (2011), Pragmalinguistic peculiarities of phraseologisms of modern German- language and Ukrainian-language press [Prahmalinhvistychni osoblyvosti frazeolohizmiv suchasnoi nimetskomovnoi ta ukrainomovnoi presy], SUNPU, Odessa, 20 р.

Molotkov, A. I. (1977), Fundamentals of of the Russian language phraseology [Osnovy frazeologii russkogo yazyka], Nauka, Leningrad, 283 р.

Parhonyuk, L. (1999), Syntactic means of actualization in newspaper headlines, Ukrainian Filology: Schools, figures, problems [Syntaksychni zasoby aktualizatsii u hazetnykh zaholovkakh, Ukrainskafilolohiia: Shkoly, postati,problemy ] – Svit, Lviv, рр.323-326.

Pridid, Yu.F. (1997), Phraseological ideology (research problems) [Frazeolohichna ideohrafiia (problematyka doslidzhen)], Simferopol, Kyiv, 252 р.

Uzhchenko V.D. (2007), Phraseology of the modern Ukrainian language [Frazeolohiia suchasnoi ukrainskoi movy], Znannia, Kyiv, 494 р.

Uzhchenko, V.D. (1998), Phraseological Dictionary of the Ukrainian language [Frazeolohichnyi slovnyk ukrainskoi movy], Osvita, Kyiv, 224 р.

Shanskyу, N. M. (1985), Phraseology of the modern Russian language [Frazeologiya sovremennogo russkogo yazyka], Vysshaya shkola, Moscow, 160 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-06-27

Номер

Розділ

СУГЕСТИВНА ЛІНГВІСТИКА. КОМУНІКАТИВНА ЛІНГВІСТИКА