АДВЕРБІАЛЬНІ ФРАЗЕОЛОГІЗМИ В ГАЗЕТНИХ ЗАГОЛОВКАХ: ЛЕКСИКО-ГРАМАТИЧНИЙ АСПЕКТ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2414-0627.2017.24.131422Ключові слова:
газетний заголовок, фразеологічні одиниці, прислівникові фразеологізмиАнотація
У статті розглянуто специфіку використання адвербіальних (прислівникових) фразеологічних одиниць, що вживаються у газетних заголовках. Виокремлено основні лексико-граматичні групи та проаналізовано їхню продуктивність. Також визначено експресивний потенціал таких одиниць, що оптимізує вплив на читача.Посилання
Alefirenko, M. F. (1987), Theoretical issues of phraseology [Teoretychni pytannia frazeolohii], KNU, Kharkiv, 135 р.
Badrak, V.V. (2000), The factors of effective influence of the printed media (press) on electorate [Faktory efektyvnosti i vplyvu drukovanykh ZMI (presy) na elektorat], KNU, Kyiv, 21 р.
Demskiy, M. (1994), Ukrainian frazemika: derivative base, semantic and grammatical features [Ukrainska frazemika (deryvatsiina baza, semantyko-hramatychni osoblyvosti)],Uzhgorod, 21 p.
Demskiy, M. (1994), Ukrainian phrasems and peculiarities of their creation [Ukrainski frazemy i osoblyvosti yikh tvorennia], Prosvita, Lviv, 62 р.
Kovalevska, T.Yu. (2008), Communicative aspects of the neurolinguistic programming [Komunikatyvni aspekty neirolinhvistychnoho prohramuvannia], Astroprint, Odessa, 324 р.
Konovets, S. P. (2002), Communicative and pragmatic peculiarities of actualization of phraseological units in modern newspaper discourse (on the material of the Spanish periodical editions): [Komunikatyvno-prahmatychni osoblyvosti aktualizatsii frazeolohizmiv u dyskursi suchasnoi presy (za materialamy ispanskykh periodychnykh vydan)], KNU, Kyiv, 126 p.
Konoplenko, Ye. Adjectives phraseological units in the novel by Ye. Gutsala "The borrowed man" [Pryslivnykovi frazeolohizmy u romani Ye.Hutsala «Pozychenyi cholovik»], http://kulturamovy.univ.kiev.ua/KM/pdfs/Magazine27-3.pdf
Marinenko, I.O. (2011), Adverbs in press headings: semantics and structure, Scientific works of Kamenets-Podolsky National I. Ogienko University: Philological sciences [Pryslivnyky v presovykh zaholovkakh: semantyka i struktura], Naukovi pratsi Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu imeni Ivana Ohiienka: Filolohichni nauky, Axiomа, Kamyanets-Podilsky, рр. 259-264.
Markovska, A.V. (2011), Pragmalinguistic peculiarities of phraseologisms of modern German- language and Ukrainian-language press [Prahmalinhvistychni osoblyvosti frazeolohizmiv suchasnoi nimetskomovnoi ta ukrainomovnoi presy], SUNPU, Odessa, 20 р.
Molotkov, A. I. (1977), Fundamentals of of the Russian language phraseology [Osnovy frazeologii russkogo yazyka], Nauka, Leningrad, 283 р.
Parhonyuk, L. (1999), Syntactic means of actualization in newspaper headlines, Ukrainian Filology: Schools, figures, problems [Syntaksychni zasoby aktualizatsii u hazetnykh zaholovkakh, Ukrainskafilolohiia: Shkoly, postati,problemy ] – Svit, Lviv, рр.323-326.
Pridid, Yu.F. (1997), Phraseological ideology (research problems) [Frazeolohichna ideohrafiia (problematyka doslidzhen)], Simferopol, Kyiv, 252 р.
Uzhchenko V.D. (2007), Phraseology of the modern Ukrainian language [Frazeolohiia suchasnoi ukrainskoi movy], Znannia, Kyiv, 494 р.
Uzhchenko, V.D. (1998), Phraseological Dictionary of the Ukrainian language [Frazeolohichnyi slovnyk ukrainskoi movy], Osvita, Kyiv, 224 р.
Shanskyу, N. M. (1985), Phraseology of the modern Russian language [Frazeologiya sovremennogo russkogo yazyka], Vysshaya shkola, Moscow, 160 р.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Записки з українського мовознавства
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).