DOI: https://doi.org/10.18524/2414-0627.2017.24.131427

ТЕКСТОВІ КОДИ КОМЕРЦІЙНОЇ ТЕЛЕРЕКЛАМИ У ВИМІРІ КОМУНІКАТИВНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ

О. В. Щербак

Анотація


Статтю присвячено проблемам функціонування текстових кодів у вітчизняній комерційній телерекламі. Автором пропонованої розвідки висвітлено сутність поняття «текстовий код», зроблено спробу систематизації текстових кодів української комерційної телереклами відповідно до типу рекламного тексту, а також визначено рівень їхньої комунікативної ефективності шляхом анкетування.

Ключові слова


рекламний текст; текстовий код; монолог; діалог; комунікативна ефективність

Повний текст:

PDF

Посилання


Bulyk, Yu. V. (2009), Advertising text in parameters of axiological prahmalinguistic : author’s thesis [Reklamnyy tekst v parametrakh aksiolohichnoyi prahmalinhvistyky : avtoref. diss. … kand. filol. nauk], Scovoroda Kharkiv National Pedagogical University, Kharkiv, 23 p.

Volynets, O. O. (2013), Advertising communication in the context of popular culture. Cultural [Reklama v konteksti komunikatsiyi masovoyi kultury, Kulturolohiya], vol. 29, pp. 73–79.

Guzenko, S. V. (2010), Syntax of advertising discourse : author’s thesis [Syntaksys reklamnoho dyskursu : avtoref. diss. … kand. filol. nauk], Institute of Ukrainian of NAS of Ukraine, Kyiv, 22 p.

Zirka, V. V. (2005), Language paradigm of manipulative game in advertising : thesis [Yazykovaya paradyhma manypulyatyvnoy yhry v reklame : diss. … d-ra. filol. nauk]. – Dnepropetrovsk National University, Dnepropetrovsk, 395 p.

Kaplunov, D. (2011), Copywriting of mass destruction [Kopirayting massovogo porazheniya], Peter, St. Petersburg, 256 p.

Kaftdzhiev, H. (1195), Texts of print advertising [Teksty pechatnoy reklamy], Smysl, Moscow, 73 p.

Kovalevska, T. Ju. (2008), Communicative aspects of neurolinguistic programming : monograph [Komunikatyvni aspekty neyrolinhvistychnoho prohramuvannya : monohrafiya], Astroprynt, Odessa, 324 p.

Kutuza, N. V. (2015), Suggestive effectiveness of advertising slogans: an experimental study, Notes from the Ukrainian Linguistics. Coll. Science. works [Suhestyvna efektyvnist reklamnykh slohaniv: eksperymentalne doslidzhennya, Zapysky z ukrayinskoho movoznavstva. Zb. nauk. prats], Poliprint, Odessa, vol. 22, pp. 105–115.

Lukin, V. A. (2005), Artistic text : Fundamentals of linguistic theory and elements of analysis : proc. [Khudozhestvennyy tekst: Osnovy lingvisticheskoy teorii i elementy analiza : ucheb.], Os-89, Moscow, 560 p.

Mishchenko, E. Yu. (2014), Semiotic codes of the advertising text [Semioticheskiye kody reklamnogo teksta], available at: http://www.ncfu.ru/uploads/doc/mischenko_ konfmt.pdf [Accessed 19 Apr. 2017].

Ovsiyenko, L. (2013), Text as an object of psycholinguistics, Theoretical and didactic philology [Tekst yak obyekt psykholinhvistyky, Teoretychna i dydaktychna filolohiya], vol. 15, pp. 58–69.

Stepanov, V. N. (2011), Semiotic codes in the advertising text [Semioticheskiye kody v reklamnom tekste], available at: www.culturalnet.ru/main/getfile/1813 [Accessed 10 Apr. 2017], pp. 92–100.

Tiskova, O. V. (2007), Language means of enhancing the communicative effectiveness of advertising, Advertising: history and modernity : collection of articles [Yazykovyye sredstva usileniya kommunikativnoy effektivnosti reklamy, Reklama: istoriya i sovremennost : sbornik statey], Barnaul, iss. 4, pp. 78–91.

Ukrainian language. A short glossary of linguistic terms (2001), ed. Ermolenko S. Ya. [Ukrayinska mova. Korotkyy tlumachnyy slovnyk linhvistychnykh terminiv, za red. S. Ya. Yermolenko], Lybid, Kyiv, 223 p.

Ukhova, L. V. (2013), Theoretical problems of investigating the effectiveness of the advertising text : author’s thesis [Teoreticheskiye problemy issledovaniya effektivnosti reklamnogo teksta : avtoref. diss. … d-ra. filol. nauk], Yaroslavl, 47 p.

Khavkina, L. (2010), Modern Ukrainian advertising myth : monograph [Suchasnyy ukrayinskyy reklamnyy mif : monohrafiya], Kharkiv Historical and Philological Society, Kharkiv, 352 p.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Булик Ю. В. Рекламний текст в параметрах аксіологічної прагмалінгвістики : автореф. дис. … канд. філол. н. : 10.02.02 / Юрій Володимирович Булик ; Харківський нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди. – Харків, 2009. – 23 с.

Волинець О. О. Реклама в контексті комунікації масової культури / О. О. Волинець // Культурологія. – 2013. – Вип. 29. – С. 73–79.

Гузенко С. В. Синтаксис рекламного дискурсу : автореф. дис. … канд. філол. н. : 10.02.01 / Світлана Валентинівна Гузенко ; Ін-т укр. мови НАН України. – К., 2010. – 22 с.

Зирка В. В. Языковая парадигма манипулятивной игры в рекламе : дисс. … д-ра филол. н : 10.02.02 / Вера Васильевна Зирка ; Днепропетровский нац. ун-т. – Днепропетровск, 2005. – 395 с.

Каплунов Д. Копирайтинг массового поражения / Д. Каплунов. – СПб. : Питер, 2011. – 256 с.

Кафтанджиев Х. Тексты печатной рекламы / Х. Кафтанджиев. – М. : Смысл, 1995. – 73 с.

Ковалевська Т. Ю. Комунікативні аспекти нейролінгвістичного програмування : Монографія / Тетяна Юріївна Ковалевська. – Одеса : Астропринт, 2008. – 324 с.

Кутуза Н. В. Сугестивна ефективність рекламних слоганів: експериментальне дослідження // Н. В. Кутуза // Записки з українського мовознавства : Вип. 22 : Зб. наук. праць = Opera in linguistica ukrainiana : Fascicullum 22 / Головний ред. Т. Ю. Ковалевська. – Одеса : «ПолиПринт», 2015. – С. 105–115.

Лукин В. А. Художественный текст: Основы лингвистической теории и элементы анализа: Учеб. для филол. спец. вузов / В. А. Лукин. – М. : Ось-89, 2005. – 560 с.

Мищенко Е. Ю. Семиотические коды рекламного текста [Электронный ресурс] / Е. Ю. Мищенко // Режим доступа : http://www.ncfu.ru/uploads/doc/mischenko_ konfmt.pdf; Название с экрана.

Овсієнко Л. Текст як об’єкт психолінгвістики / Л. М. Овсієнко // Теоретична і дидактична філологія. – 2013. – Вип. 15. – С. 58–69.

Степанов В. Н. Семиотические коды в рекламном тексте [Электронный ресурс] / В. Н. Степанов // Режим доступа : www.culturalnet.ru/main/getfile/1813 ; Название с экрана. – С. 92–100.

Тискова О. В. Языковые средства усиления коммуникативной эффективности рекламы / О. В. Тискова // Реклама: история и современность : сборник статей. Вып. 4 / Отв. ред. Н. Г. Павлова. – Барнаул : Изд-во АлтГТУ, 2007. – С. 78–91.

Українська мова. Короткий тлумачний словник лінгвістичних термінів / За ред. С. Я. Єрмоленко. – К. : Либідь, 2001. – 223 с.

Ухова Л. В. Теоретические проблемы исследования эффективности рекламного текста : автореф. дисс. … д-ра филол. н. : 10.02.19 / Лариса Владимировна Ухова. – Ярославль, 2013. – 47 с.

Хавкіна Л. Сучасний український рекламний міф : монографія / Л. Хавкіна. – Х. : Харківське історико-філологічне товариство, 2010. – 352 с.





ISSN: 2414-0627 (Print); 2415-7562 (Online)