ПСИХОЛІНГВАЛЬНА ТЕКТОНІКА КОМУНІКАТИВНОГО ВПЛИВУ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2414-0627.2018.25.141331Ключові слова:
сугестія, психолінгвістика, нейролінгвістичне програмування, ЗМІ, метапрограми, метамодель, Мілтон-модель, комунікативний вплив, мовленнєвий впливАнотація
У статті обґрунтовано комплексну природу комунікативного впливу, розкрито специфіку його актуальних складників, висвітлено основні ідеї сучасних мовознавчих напрямів, у межах яких досліджується природа і механіка комунікативного впливу, запропоновано креативні методики психо- і нейролінгвістичного аналізу комунікативних сугестогенів, релевантні для досягнення екологічності сучасного комунікаттивного простору в широкій амплітуді його дискурсивних жанрів, зокрема в медійному сегменті. Увагу зосереджено на аналізі метапрограмних стратегій, ідентифікація яких уможливлює програмовану корекцію особистісних/колективних інтеракцій, також описано основні компоненти нейролінгвістичної метамоделі мови як базового складника Мілтон-модельних патернів, скерованих на досягнення сугестійних ефектів в аксіальній і ретіальній комунікації.
Посилання
Alder, Х. (2000), NLP: modern psychotechnologies [NLP: sovremennыe psy`xotexnology`y`], Peter, St. Petersburg, 184 р.
Bredemajer, K. (2004), Black Rhetoric: Power and Magic of the Word [Chernaya ry`tory`ka: Vlast` y` magy`ya slova], Alpina Business, M., 224 р.
Burlachuk, L. F., Korolev, D. K. (2000), Adaptation of the questionnaire for the diagnosis of the five personality factors [Adaptacy`ya oprosny`ka dlya dy`agnosty`ky` pyaty` faktorov ly`chnosty`: Voprosы psy`xology`y`], М., No. 1, рр. 126–134.
Gostev, A. A, An imaginative sphere of personality [Obraznaya sfera ly`chnosty`: Psy`xology`ya y` psy`xoanaly`z reklamы. Ly`chnostno-ory`enty`rovannыj podxod], аvailable at : http:// evartist.narod.ru/text14/97.htm.
Dy`lts, R. (2009), Modeling with NLP [Modely`rovany`e s pomoshh`yu NLP], Peter, St. Petersburg, 288 р.
Docenko, E. L. (1997), Psychology of manipulation: phenomena, mechanisms and protection [Psy`xology`ya many`pulyacy`y`: fenomenы, mexany`zmы y` zashhy`ta], CheRo, M., 344 р.
Y`zard, K. Э. (1999), Psychology of emotions [Psy`xology`ya эmocy`j], Peter, St. Petersburg, 464 р.
Kandыba, V. M. (2001), Three hundred techniques of deep hypnosis [Try`sta texny`k glubokogo gy`pnoza], Peter, St. Petersburg, Vol. 1, 165 р.
Karaulov, Yu. N. (1987), Russian language and language personality [Russky`j yazыk y` yazыkovaya ly`chnost`], Nauka, M., 263 р.
Kovalevs`ka, T. Yu. (2016), Neurolinguistic Milton-model in the communicative suggestion research methods system [Nejrolingvisty`chna identy`fikaciya metaprogramny`x strategij osoby`stosti: Zbirnyk naukovykh prats’: Zapysky z ukrayins’koho movoznavstva], PolyPrynt, Odesa, No 23, pp. 219–227.
O'Konnor, Dzh., Sejmor, Dzh. (1997), Introduction to NLP [Vvedeny`e v NLP], Version, Chelyabinsk, 256 р.
Pankratov, A. N., Pankratov, V. N. (2004), Psycho-technology of human management: Practical guide [Psy`xotexnology`ya upravleny`ya lyud`my`: Prakty`cheskoe rukovodstvo], Publishing house of Institute of Psychotherapy, М., 290 р.
Prony`na, E. E. (2000). Psychological examination of advertising [Psy`xology`cheskaya эksperty`za reklamы], RIP-Holding, М., 96 р.
Rizun, V. V. (2003), Masses. The texts of lectures [Masy`. Teksty` lekcij], Publishing and Printing Center "Kyiv University", К., 56 р.
Suxy`ny`n, Y`. Meta-program filters [Fy`l`trы meta-programm], available at : www.nlpcenter.ru/ magasine/2/suhinin.
Xromov, L. N. (1994), Advertising activity: art, theory, practice [Reklamnaya deyatel`nost`: y`skusstvo, teory`ya, prakty`ka], Petrozavodsk, 312 р.
X`ell, L., Zy`gler, L. (1998), Theories of personality: Basic provisions, research and application [Teory`y` ly`chnosty`: Osnovnыe polozheny`ya, y`ssledovany`ya y` pry`meneny`e], Peter, St. Petersburg, 606 р.
Shtorm, A. Theses on the theory of psychic communication [Tezy`sы po teory`y` psy`xy`cheskoj kommuny`kacy`y`], available at : www.psy.piter.com.
Macridis, R. C. Contemporary Political Ideologies, Boston – Toronto, 1986, 280 р.
Schwartz, S. H. Cultural Dimensions of Values: Toward an Understanding of National Differences: Kim U., Triandis H., Yoon G. Individualism and Collectivism, London, 1992.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Записки з українського мовознавства
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).