DOI: https://doi.org/10.18524/2414-0627.2018.25.141331

ПСИХОЛІНГВАЛЬНА ТЕКТОНІКА КОМУНІКАТИВНОГО ВПЛИВУ

Т. Ю. Ковалевська

Анотація


У статті обґрунтовано комплексну природу комунікативного впливу, розкрито специфіку його актуальних складників, висвітлено основні ідеї сучасних мовознавчих напрямів, у межах яких досліджується природа і механіка комунікативного впливу, запропоновано креативні методики психо- і нейролінгвістичного аналізу комунікативних сугестогенів, релевантні для досягнення екологічності сучасного комунікаттивного простору в широкій амплітуді його дискурсивних жанрів, зокрема в медійному сегменті. Увагу зосереджено на аналізі метапрограмних стратегій, ідентифікація яких уможливлює програмовану корекцію особистісних/колективних інтеракцій, також описано основні компоненти нейролінгвістичної метамоделі мови як базового складника Мілтон-модельних патернів, скерованих на досягнення сугестійних ефектів в аксіальній і ретіальній комунікації.


Ключові слова


сугестія; психолінгвістика; нейролінгвістичне програмування; ЗМІ; метапрограми; метамодель; Мілтон-модель; комунікативний вплив; мовленнєвий вплив

Повний текст:

PDF

Посилання


Alder, Х. (2000), NLP: modern psychotechnologies [NLP: sovremennыe psy`xotexnology`y`], Peter, St. Petersburg, 184 р.

Bredemajer, K. (2004), Black Rhetoric: Power and Magic of the Word [Chernaya ry`tory`ka: Vlast` y` magy`ya slova], Alpina Business, M., 224 р.

Burlachuk, L. F., Korolev, D. K. (2000), Adaptation of the questionnaire for the diagnosis of the five personality factors [Adaptacy`ya oprosny`ka dlya dy`agnosty`ky` pyaty` faktorov ly`chnosty`: Voprosы psy`xology`y`], М., No. 1, рр. 126–134.

Gostev, A. A, An imaginative sphere of personality [Obraznaya sfera ly`chnosty`: Psy`xology`ya y` psy`xoanaly`z reklamы. Ly`chnostno-ory`enty`rovannыj podxod], аvailable at : http:// evartist.narod.ru/text14/97.htm.

Dy`lts, R. (2009), Modeling with NLP [Modely`rovany`e s pomoshh`yu NLP], Peter, St. Petersburg, 288 р.

Docenko, E. L. (1997), Psychology of manipulation: phenomena, mechanisms and protection [Psy`xology`ya many`pulyacy`y`: fenomenы, mexany`zmы y` zashhy`ta], CheRo, M., 344 р.

Y`zard, K. Э. (1999), Psychology of emotions [Psy`xology`ya эmocy`j], Peter, St. Petersburg, 464 р.

Kandыba, V. M. (2001), Three hundred techniques of deep hypnosis [Try`sta texny`k glubokogo gy`pnoza], Peter, St. Petersburg, Vol. 1, 165 р.

Karaulov, Yu. N. (1987), Russian language and language personality [Russky`j yazыk y` yazыkovaya ly`chnost`], Nauka, M., 263 р.

Kovalevs`ka, T. Yu. (2016), Neurolinguistic Milton-model in the communicative suggestion research methods system [Nejrolingvisty`chna identy`fikaciya metaprogramny`x strategij osoby`stosti: Zbirnyk naukovykh prats’: Zapysky z ukrayins’koho movoznavstva], PolyPrynt, Odesa, No 23, pp. 219–227.

O'Konnor, Dzh., Sejmor, Dzh. (1997), Introduction to NLP [Vvedeny`e v NLP], Version, Chelyabinsk, 256 р.

Pankratov, A. N., Pankratov, V. N. (2004), Psycho-technology of human management: Practical guide [Psy`xotexnology`ya upravleny`ya lyud`my`: Prakty`cheskoe rukovodstvo], Publishing house of Institute of Psychotherapy, М., 290 р.

Prony`na, E. E. (2000). Psychological examination of advertising [Psy`xology`cheskaya эksperty`za reklamы], RIP-Holding, М., 96 р.

Rizun, V. V. (2003), Masses. The texts of lectures [Masy`. Teksty` lekcij], Publishing and Printing Center "Kyiv University", К., 56 р.

Suxy`ny`n, Y`. Meta-program filters [Fy`l`trы meta-programm], available at : www.nlpcenter.ru/ magasine/2/suhinin.

Xromov, L. N. (1994), Advertising activity: art, theory, practice [Reklamnaya deyatel`nost`: y`skusstvo, teory`ya, prakty`ka], Petrozavodsk, 312 р.

X`ell, L., Zy`gler, L. (1998), Theories of personality: Basic provisions, research and application [Teory`y` ly`chnosty`: Osnovnыe polozheny`ya, y`ssledovany`ya y` pry`meneny`e], Peter, St. Petersburg, 606 р.

Shtorm, A. Theses on the theory of psychic communication [Tezy`sы po teory`y` psy`xy`cheskoj kommuny`kacy`y`], available at : www.psy.piter.com.

Macridis, R. C. Contemporary Political Ideologies, Boston – Toronto, 1986, 280 р.

Schwartz, S. H. Cultural Dimensions of Values: Toward an Understanding of National Differences: Kim U., Triandis H., Yoon G. Individualism and Collectivism, London, 1992.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Алдер Х. НЛП: современные психотехнологии / Х. Алдер. – СПб. : Питер, 2000. – 184 с.

Бредемайер К. Черная риторика: Власть и магия слова / К. Бредемайер. – М. : Альпина Бизнес, 2004. – 224 с.

Бурлачук Л. Ф., Королев Д. К. Адаптация опросника для диагностики пяти факторов личности / Л. Ф. Бурлачук, Д. К. Королев // Вопросы психологии. – 2000. – № 1. – С. 126–134.

Гостев А. А. Образная сфера личности / А. А. Гостев // Психология и психоанализ рекламы. Личностно-ориентированный подход. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://evartist.narod.ru/text14/97.htm.

Дилтс Р. Моделирование с помощью НЛП / Р. Дилтс. – СПб. : Питер, 2009. – 288 с.

Доценко Е. Л. Психология манипуляции: феномены, механизмы и защита / Е. Л. Доценко. – М. : ЧеРо, 1997. – 344 с.

Изард К. Э. Психология эмоций / Изард К. Э. – СПб. : Питер, 1999. – 464 с.

Кандыба В. М. Триста техник глубокого гипноза / В. М. Кандыба. – СПб : Питер, 2001. – Т.1. – 165 с.

Караулов Ю. Н. Русский язык и языковая личность / Ю. Н. Караулов. – М. : Наука, 1987. – 263 с.

Ковалевська Т. Ю. Нейролінгвістична ідентифікація метапрограмних стратегій особистості / Т.Ю. Ковалевська // Записки з українського мовознавства. – № 23. – Одеса, 2016. – С. 219–227.

О’Коннор Дж., Сеймор Дж. Введение в НЛП / Дж. О’Коннор, Дж. Сеймор. – Челябинск : Версия, 1997. – 256 с.

Панкратов А. Н., Панкратов В. Н. Психотехнология управления людьми: Практическое руководство / А. Н. Панкратов, В. Н. Панкратов. – М. : Изд-во Института Психотерапии, 2004. – 290 с.

Пронина Е. Е. Психологическая экспертиза рекламы / Е. Е. Пронина. – М : РИП-холдинг, 2000. – 96 с.

Різун В. В. Маси. Тексти лекцій / В. В. Різун. – К. : Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2003. – 56 с.

Сухинин И. Фильтры мета-программ / И. Сухинин [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.nlpcenter.ru/ magasine/2/suhinin.

Хромов Л. Н. Рекламная деятельность: искусство, теория, практика / Л. Н. Хромов. – Петрозаводск, 1994. – 312 с.

Хьелл Л., Зиглер Л. Теории личности: Основные положения, исследования и применение / Л. Хьелл, Л. Зиглер. – СПб.: Питер, 1998. – 606 с.

Шторм А. Тезисы по теории психической коммуникации / А. Шторм [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.psy.piter.com.

Macridis R. C. Conteporary Political Ideologies / R. C. Macridis. – Boston – Toronto, 1986. – 280 р.

Schwartz S. H. Cultural Dimensions of Values: Toward an Understanding of National Differences / S. H. Schwartz // Kim U., Triandis H., Yoon G. Individualism and Collectivism. – London, 1992.





ISSN: 2414-0627 (Print); 2415-7562 (Online)