СТРАТЕГІЯ САМОПРЕЗЕНТАЦІЇ ТА ЇЇ ТАКТИКИ (НА МАТЕРІАЛІ ЛІНГВІСТИЧНОГО ДИСКУРСУ)
DOI:
https://doi.org/10.18524/2414-0627.2018.25.141379Ключові слова:
стратегія, тактика, самопрезентація, лінгвістичний дискурс, учений, мовна особистістьАнотація
Статтю присвячено вивченню комунікативної стратегії самопрезентації як одній із фундаментальних соціальних потреб особистості мати власне обличчя. Установлено її тактики (об’єктивного інформування, суб’єктивного інформування, соціальної взаємодії, консолідації, планування, трансференції) та типові засоби вираження. Акцентовано, що стратегія самопрезентації відображає авторське «я» через індивідуальні погляди, світогляд народу в цілому та науковців зокрема.
Посилання
Vysotska, Z. I. (2012), Pronouns as means of author’s individuality (based on Ivan Franko’s economic text) [Zaimennyky yak zasib eksplikatsii avtorskoi indyvidualnosti (na materiali ekonomichnykh prats Ivana Franka)], Linhvistychni doslidzhennia, KhNPU, Kharkiv, Vyp. 34, рр. 43–47.
Vykhovanets, I., Horodenska, K., (2004), Theoretical morphology of Ukrainian language [Teoretychna morfolohiia ukrainskoi movy], Pulsary, Kyiv, 400 p.
Doroshkevych, A. S. (2013), Strategies of self-presentation in everyday life [Stratehii samoprezentatsii osobystosti u povsiakdennosti], Visnyk Natsionalnoho universytetu «Iurydychna akademiia Ukrainy imeni Yaroslava Mudroho», Seriia: Filosofiia, filosofiia prava, politolohiia, sotsiolohiia , Kyiv, No. 5 (19), рр. 245–254.
Kalishchuk, D. M. (2017), The conceptual styles of English-speaking politicians (based on the political discourse of the presidents G. Bush the Junior and B. Obama) : Author’s thesis [Kontseptualni styli anhlomovnykh politykiv (na materiali politychnoho dyskursu prezydentiv Dzh. Busha mol., B. Obamy) : dys. … kand. filol. nauk], Lutsk, 245 p.
Mayers, D. Dzh. (2013), Social psychology [Sotsialnaya psikhologiya], Piter, SPb, 800 p.
Pikuleva, O. A. (2013), The concept of self-presentation: multiple meanings and modern approaches [Psikhologicheskaya mnogoznachnost ponyatiya «samoprezentatsiya lichnosti» i sovremennye nauchnye podkhody k ponimaniyu ego soderzhaniya], Sotsialnaya psikhologiya i obshchestvo, Moskovskiy gosudarstvennyy psikhologo-pedagogicheskiy universitet, Moskva, № 2, рр. 21–34.
Sinitsa, I. A. (2007), The linguistic personality of author as manifested in liberal arts of the 19th century (communicative, culturological and figurative-stylistic aspects) : Author’s thesis [Yazykovaya lichnost avtora v nauchno-gumanitarnom tekste KhIKh veka (kommunikativnyy, kulturologicheskiy, obrazno-stilisticheskiy aspekty) : diss. … dokt. filol. nauk], Kiev, 518 p.
Goffman E. Presentation of Self in Everyday Life Text / Erving Goffman. – N. Y. : Doubleday Anchor, 1959. – 259 p.
Lewis M. A. Self-determination and the use of self-presentation strategies / M. A. Lewis,C. Neighbors // Journal of Social Psychology/ – 2005. – Vol. 145. – Pp. 469–489.
B. Self-presentation / B. Shlenker // HANGBOOK of Self and Identity / Ed. By M. Leary et al. – 2003.
Shutz A. Assertive, offensive, protective, and defensive styles of self- presentation: A taxonomy / A. Shutz // Journal of Social Psychology/ – 1998. – Vol. 132. – № 6. – Pp. 611–628.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Записки з українського мовознавства
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).