DOI: https://doi.org/10.18524/2414-0627.2018.25.141381

ВЕРБАЛЬНІ МАРКЕРИ ПРОФІЛЮ АДРЕСАТА ЯК АКТИВАТОРИ ВПЛИВУ ТА ІНДИКАТОРИ СЕМІОТИЧНОЇ ГЕНЕЗИ КОМУНІКАТИВНИХ КОДІВ У КОМЕРЦІЙНІЙ ТЕЛЕРЕКЛАМІ

О. В. Щербак

Анотація


Статтю присвячено проблемі вербалізації профілю адресата як одного зі складників комунікативного коду української комерційної телереклами. Розкрито зміст поняття «адресат», сформовано масив його вербальних маркерів та здійснено їхню систематизацію, а також пояснено їхню впливову специфіку й визначено семіотичний статус (за класифікацією Ч. Пірса).


Ключові слова


адресат; комунікативний код; сугестія; знак-копія; знак-індекс; знак-символ

Повний текст:

PDF

Посилання


Baklanova, I. I. (2014), The image of the author and the image of the addressee of non-fiction text : thesis [Obraz avtora i obraz adresata nekhudozhestvennogo teksta : diss. … d-ra filol. nauk], A. S. Pushkin State Institute of Russian Studies, Moscow, 431 p.

Bulik, Yu. V. (2009), Advertising text in the parameters of axiological pragmalinguistics : author’s thesis [Reklamnyy tekst v parametrakh aksiolohichnoyi prahmalinhvistyky : avtoref. dis. … kand. filol. nauk], G. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, Kharkiv, 21 p.

Karasik, V. I. (2002), Language Circle: Personality, Concepts, Discourse [Yazykovoy krug: lichnost', kontsepty, diskurs], Volgograd, Peremena, 477 p.

Kovalevska, T. Yu. (2008), Communicative aspects of neurolinguistic programming : monograph [Komunikatyvni aspekty nejrolinhvistychnoho prohramuvannia : monohrafija], Astroprynt, Odessa, 324 p.

Kushnekruk, S. L. (2013), Linguistic world-modeling in advertising : monograph [Lingvisticheskoye miromodelirovaniye v reklame : monografiya], Chelyabinsk, Publishing house of Chelyabinsk State Pedagogical University, 263 p.

Maksimenko, E. V. (2005), Pragmastylistic aspects of advertising discourse (on the material of texts of Russian and English commercial and scientific and technical advertising) : the author’s thesis [Pragmastilisticheskiye aspekty reklamnogo diskursa (na materiale tekstov russkoy i angliyskoy kommercheskoy i nauchno-tekhnicheskoy reklamy) : avtoref. diss. … kand. filol. nauk], Kuban State Technical University, Volgograd, 24 p.

Ovrutskyi, A. V. (2004), Anatomy of the advertising image [Anatomiya reklamnogo obraza], Peter, St. Petersburg, 224 p.

Oleksyuk, O. M. (2012), Lexical-semantic dominance of the suggestive discourse of advertising : thesis [Leksyko-semantychni dominanty suhestyvnoho dyskursu reklamy : dys. … kand. filol. nauk], I. I. Mechnikov Odessa National University, Odessa, 214 p.

Pirs, Ch. S. (2000), Selected philosophical works [Izbrannyye filosofskiye proizvedeniya], Logos, Moscow, 448 p.

Selivanova, O. O. (2008), Modern Linguistics: Directions and Problems [Suchasna linhvistyka: napryamy ta problemy], Dovkillya, Poltava, Kyiv, 712 p.

Dictionary of the Ukrainian language : in 11 volumes (1970-1980) [Slovnyk ukrayinskoyi movy : v 11 t.], Scientific Opinion, Kyiv.

Sokolova, O. V. (2015), Discourse of active influence: theory and typology : thesis [Diskursy aktivnogo vozdeystviya: teoriya i tipologiya : diss. … d-ra filol. nauk], Institute of Linguistics RAS, Moscow, 635 p.

Stepanov, V. N. (2011), «Semiotic codes in the advertising text» [«Semioticheskie kody v reklamnom tekste»], available at: www.culturalnet.ru/main/getfile/1813 [Accessed 10 Apr. 2018], pp. 92–100.

Stepanova, E. V. (2010), Realization of the linguistic pragmatic potential of the addressee’s factor in the advertising discourse (on the mother tongue of the English language) : author’s thesis [Realizatsiya lingvopragmaticheskogo potentsiala faktora adresata v reklamnom diskurse (na materile angliyskogo yazyka) : avtoref. diss. … kand. filol. nauk], Volgograd State University, Volgograd, 23 p.

Cherepanova, I. Yu. (1999), The house of the witch. The language of the creative Unconscious [Dom kolduni. Yazyk tvorcheskogo Bessoznatelnogo], KSP +, Moscow, 416 p.

Shelestyuk, E. V. (2014), Speech influence: ontology and methodology of research : monograph [Rechevoye vozdeystviye: ontologiya i metodologiya issledovaniya : monografiya], FLINTA Nauka, Moscow, 344 p.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Бакланова И. И. Образ автора и образ адресата нехудожественного текста : дисс. … д-ра филол. наук : 10.02.01 / Ирина Ивановна Бакланова ; ФГБОУ ВПО «Гос. ин-т русс. яз. им. А. С. Пушкина. – М., 2014. – 431 с.

Булик Ю. В. Рекламний текст в параметрах аксіологічної прагмалінгвістики : автореф. дис. … канд. філол. наук : 10.02.02 / Юрій Володимирович Булик ; Харківський нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Х., 2009. – 21 с.

Карасик В. И. Языковой круг: личность, концепты, дискурс / Владимир Ильич Карасик. – Волгоград : Перемена, 2002. – 477 с.

Ковалевська Т. Ю. Комунікативні аспекти нейролінгвістичного програмування : Монографія / Тетяна Юріївна Ковалевська. – Одеса : Астропринт, 2008. – 324 с.

Кушнерук C. Л. Лингвистическое миромоделирование в рекламе : монография / Светлана Леонидовна Кушнерук. – Челябинск : Изд-во Челяб. гос. пед. ун-та, 2013. – 263 с.

Максименко Е. В. Прагмастилистические аспекты рекламного дискурса (на материале текстов русской и английской коммерческой и научно-технической рекламы) : автореф. дисс. … канд. филол. наук : 10.02.20 / Екатерина Валентиновна Максименко ; ГОУ ВПО «Кубанский гос. тех. ун-т». – Волгоград, 2005. – 24 с.

Овруцкий А. В. Анатомия рекламного образа / А. В. Овруцкий. – СПб. : Питер, 2004. – 224 с. : ил.

Олексюк О. М. Лексико-семантичні домінанти сугестивного дискурсу реклами : дис. … канд. філол. наук : 10.02.01 / Олеся Миколаївна Олексюк ; Одеський нац. ун-т імені І. І. Мечникова. – Одеса, 2012. – 214 с.

Пирс Ч. С. Избранные философские произведения. Пер. с англ. / Перевод К. Голубович, К. Чухрукидзе, Т. Дмитриева. – М. : Логос, 2000. – 448 с.

Селіванова О. О. Сучасна лінгвістика: напрями та проблеми : Підручник / Олена Олександрівна Селіванова. – Полтава : Довкілля. – К., 2008. – 712 с.

Словник української мови : в 11 т. / АН УРСР, Ін-т мовознавства ; за ред. І. К. Білодіда. – К. : Наукова думка, 1970–1980.

Соколова О. В. Дискурсы активного воздействия: теория и типология : дисс. … д-ра филол. наук : 10.02.19 / Ольга Викторовна Соколова ; Ин-т языкознания РАН. – М., 2015. – 635 с.

Степанов В. Н. Семиотические коды в рекламном тексте [Электронный ресурс] / В. Н. Степанов // Режим доступа : www.culturalnet.ru/main/getfile/1813 ; Название с экрана.

Степанова Е. В. Реализация лингвопрагматического потенциала фактора адресата в рекламном дискурсе (на материле английского языка) : автореф. дисс. … канд. филол. наук : 10.02.04 / Екатерина Владимировна Степанова ; ГОУ ВПО «Волгоградский гос. ун-т». – Волгоград, 2010. – 23 с.

Черепанова И. Ю. Дом колдуньи. Язык творческого Бессознательного / И. Ю. Черепанова. – М. : «КСП+», 1999. – 416 с.

Шелестюк Е. В. Речевое воздействие: онтология и методология исследования : монография / Елена Владимировна Шелестюк. – 2-е изд., испр. и доп. – М. : ФЛИНТА : Наука, 2014. – 344 с.





ISSN: 2414-0627 (Print); 2415-7562 (Online)