DOI: https://doi.org/10.18524/2414-0627.2019.26.181803

СПЕЦИФІЧНІ СТРАТЕГІЇ Й ТАКТИКИ ВПЛИВУ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ

М. С. Славінська

Анотація


Статтю присвячено визначенню специфічних комунікативних стратегій і тактик, що реалізуються в слоганах українськомовної соціальної реклами для здійснення ефективного впливу на реципієнта. Аналіз стратегій дає змогу констатувати специфічність для соціальної реклами заборонної та шокувальної стратегії; у статті кваліфіковано їхні мовні експлікатори.


Ключові слова


вплив; ефективність; комунікативна стратегія; комунікативна тактика; реклама; соціальна реклама; специфіка

Повний текст:

PDF

Посилання


Andrusenko, A. (2006), Social Advertisement in Ukraine: Achievements and Prospects [Sotsialna reklama v Ukraini: zdobutky ta perspektyvy], Marketynh v Ukraini, No. 1, pp. 4–5.

Antypenko, O. (2002), Social advertising: how effective is it? [Sotsyal'naya reklama: kakova eё эffektyvnost'?], SPb . : Publishing House "Neva", SPb, 380 p.

Arutyunova, N. D. (1990), Discourse. Linguistic Encyclopedic Dictionary [Dyskurs] / ch. ed. V. N. Yartseva. M. : Owls. Encyclopedia, pp. 136–137.

Associative vocabulary of advertising vocabulary (2001), [Asociatyvnyj slovnyk reklamnoji leksyky] / Rulers: T. Yu. Kovalevska, G. D. Sologub, O. V. Stavchenko, Astroprint, Odessa, 116 p.

Busel, B. T. (2005), The great dictionary of such Ukrainian Ukraine [Velykyj tlumachnyj slovnyk suchasnoji ukrajinsjkoji], Perun, Kiev, Іrpіn, 1728 p.

Holubeva, T. M. (2009), Language manipulation in the election discourse: on the material of the American English [Yazыkovaya manypulyatsyya v predvыbornom dyskurse : na materyale amerykanskoho varyanta anhlyyskoho yazыka] [Text]: dis. ... Cand. filol. Sciences: 10.02.04. Nizhegor. state linguist. un-t them. ON. Dobrolyubova. Nizhny Novgorod, 174 p.

Horyachev, A. A. (2010), Modeling of speech influence in advertising communication [Modelyrovanye rechevoho vozdeystvyya v reklamnoy kommunykatsyy] [Text]: dis. ... Cand. filol. Sciences: 10.02.19. Grew up state ped. un-t them. A. I. Herzen St. Petersburg, 296 p.

Donchyk, N. H. (2012), Verbal component of contemporary social advertising as an effective communicative strategy [Verbalna skladova suchasnoi sotsialnoi reklamy yak efektyvna komunikatyvna stratehiia], Materialy dopovidei V Rehionalnoi studentskoi naukovoi konferentsii «Mova ta literatura yak obiekty filolohichnoho doslidzhennia», Kharkiv, KhNU im. V.N.Karazina, pp. 122–124

Diachuk, O. V. (2014), The communicative strategy of intimidation and the means of its implementation in the discourse of shocking social advertising in the United States [Komunikatyvna stratehiia zaliakuvannia ta zasoby yii realizatsii v dyskursi shokovoi sotsialnoi reklamy SShA], Problemy semantyky, prahmatyky ta kohnityvnoi linhvistyky, No.26, pp.95-105

Zernetska, O., Zernetsky, P. PR – manipulative influence. Communicative theory and practice [PR – manipuljacijnyj vplyv. Komunikatyvna teorija i praktyka], available at: http://www.politik.org.ua

Yssers, O. S. (2008), Communicative strategies and tactics of the Russian language [Kommunykatyvnыe stratehyy y taktyky russkoy rechy], LKI, M., 106 p.

Oleksjuk, O. M. (2012), Lexico-semantic dominance of the suggestive discourse of advertising [Leksyko-semantychni dominanty sughestyvnogho dyskursu reklamy] [Text]: diss. ... Candidate filol Sciences: 10.02.01. Odessa nats Untitled I. I. Mechnikov. O., 196 p.

Pyrohova, Yu. K. (2000), Promotional text. Semiotics and linguistics [Reklamnыy tekst. Semyotyka y lynhvystyka], M., 270 p.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Андрусенко А. Соціальна реклама в Україні: здобутки та перспективи. Маркетинг в Україні. 2006. № 1. С. 4–5.

Антипенко О. Социальная реклама: какова её эффективность? СПб. : Издательский дом «Нева», 2002. 380 с.

Арутюнова Н. Д. Дискурс. Лингвистический энциклопедический словарь / гл. ред. В. Н. Ярцева. М. : Сов. энциклопедия, 1990. С. 136–137.

Асоціативний словник рекламної лексики / Упорядники : Т. Ю. Ковалевська, Г. Д. Сологуб, О. В. Ставченко. Одеса : Астропринт, 2001. 116 с.

Бусел Б.Т. Великий тлумачний словник сучасної української. Київ, Ірпінь : Перун, 2005. 1728 с.

Голубева Т.М. Языковая манипуляция в предвыборном дискурсе : на материале американского варианта английского языка [Текст] : дис. … канд. филол. наук: 10.02.04. Нижегор. гос. лингвист. ун-т им. Н.А. Добролюбова. Нижний Новгород, 2009. 174 с.

Горячев А.А. Моделирование речевого воздействия в рекламной коммуникации [Текст]: дис. ... канд. филол. наук : 10.02.19. Рос. гос. пед. ун-т им. А. И. Герцена. Санкт-Петербург, 2010. 296 с.

Дончик Н.Г. Вербальна складова сучасної соціальної реклами як ефективна комунікативна стратегія. Матеріали доповідей V Регіональної студентської наукової конференції «Мова та література як об’єкти філологічного дослідження» 21 березня 2012 р., м. Харків. Х. : ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2012. С. 122–124.

Дячук О. В. Комунікативна стратегія та засоби її реалізації в дискурсі шокової соціальної реклами США. Проблеми семантики, прагматики та когнітивної лінгвістики. Вип. 26. 2014. С. 95–105.

Зернецька О., Зернецький П. PR – маніпуляційний вплив. Комунікативна теорія і практика. URL: http://www.politik.org.ua

Иссерс О. С. Коммуникативные стратегии и тактики русской речи. М. : ЛКИ, 2008. 106 с.

Олексюк О. М. Лексико-семантичні домінанти сугестивного дискурсу реклами [Текст] : дис. ... канд. філол. наук : 10.02.01. Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова. О., 2012. 196 с.

Пирогова Ю. К. Рекламный текст. Семиотика и лингвистика. М., 2000. 270 с.





ISSN: 2414-0627 (Print); 2415-7562 (Online)