СПЕЦИФІЧНІ СТРАТЕГІЇ Й ТАКТИКИ ВПЛИВУ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2414-0627.2019.26.181803Ключові слова:
вплив, ефективність, комунікативна стратегія, комунікативна тактика, реклама, соціальна реклама, специфікаАнотація
Статтю присвячено визначенню специфічних комунікативних стратегій і тактик, що реалізуються в слоганах українськомовної соціальної реклами для здійснення ефективного впливу на реципієнта. Аналіз стратегій дає змогу констатувати специфічність для соціальної реклами заборонної та шокувальної стратегії; у статті кваліфіковано їхні мовні експлікатори.
Посилання
Andrusenko, A. (2006), Social Advertisement in Ukraine: Achievements and Prospects [Sotsialna reklama v Ukraini: zdobutky ta perspektyvy], Marketynh v Ukraini, No. 1, pp. 4–5.
Antypenko, O. (2002), Social advertising: how effective is it? [Sotsyal'naya reklama: kakova eё эffektyvnost'?], SPb . : Publishing House "Neva", SPb, 380 p.
Arutyunova, N. D. (1990), Discourse. Linguistic Encyclopedic Dictionary [Dyskurs] / ch. ed. V. N. Yartseva. M. : Owls. Encyclopedia, pp. 136–137.
Associative vocabulary of advertising vocabulary (2001), [Asociatyvnyj slovnyk reklamnoji leksyky] / Rulers: T. Yu. Kovalevska, G. D. Sologub, O. V. Stavchenko, Astroprint, Odessa, 116 p.
Busel, B. T. (2005), The great dictionary of such Ukrainian Ukraine [Velykyj tlumachnyj slovnyk suchasnoji ukrajinsjkoji], Perun, Kiev, Іrpіn, 1728 p.
Holubeva, T. M. (2009), Language manipulation in the election discourse: on the material of the American English [Yazыkovaya manypulyatsyya v predvыbornom dyskurse : na materyale amerykanskoho varyanta anhlyyskoho yazыka] [Text]: dis. ... Cand. filol. Sciences: 10.02.04. Nizhegor. state linguist. un-t them. ON. Dobrolyubova. Nizhny Novgorod, 174 p.
Horyachev, A. A. (2010), Modeling of speech influence in advertising communication [Modelyrovanye rechevoho vozdeystvyya v reklamnoy kommunykatsyy] [Text]: dis. ... Cand. filol. Sciences: 10.02.19. Grew up state ped. un-t them. A. I. Herzen St. Petersburg, 296 p.
Donchyk, N. H. (2012), Verbal component of contemporary social advertising as an effective communicative strategy [Verbalna skladova suchasnoi sotsialnoi reklamy yak efektyvna komunikatyvna stratehiia], Materialy dopovidei V Rehionalnoi studentskoi naukovoi konferentsii «Mova ta literatura yak obiekty filolohichnoho doslidzhennia», Kharkiv, KhNU im. V.N.Karazina, pp. 122–124
Diachuk, O. V. (2014), The communicative strategy of intimidation and the means of its implementation in the discourse of shocking social advertising in the United States [Komunikatyvna stratehiia zaliakuvannia ta zasoby yii realizatsii v dyskursi shokovoi sotsialnoi reklamy SShA], Problemy semantyky, prahmatyky ta kohnityvnoi linhvistyky, No.26, pp.95-105
Zernetska, O., Zernetsky, P. PR – manipulative influence. Communicative theory and practice [PR – manipuljacijnyj vplyv. Komunikatyvna teorija i praktyka], available at: http://www.politik.org.ua
Yssers, O. S. (2008), Communicative strategies and tactics of the Russian language [Kommunykatyvnыe stratehyy y taktyky russkoy rechy], LKI, M., 106 p.
Oleksjuk, O. M. (2012), Lexico-semantic dominance of the suggestive discourse of advertising [Leksyko-semantychni dominanty sughestyvnogho dyskursu reklamy] [Text]: diss. ... Candidate filol Sciences: 10.02.01. Odessa nats Untitled I. I. Mechnikov. O., 196 p.
Pyrohova, Yu. K. (2000), Promotional text. Semiotics and linguistics [Reklamnыy tekst. Semyotyka y lynhvystyka], M., 270 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Записки з українського мовознавства
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).