DOI: https://doi.org/10.18524/2414-0627.2019.26.181903

АДРЕСАНТ У КОМЕРЦІЙНІЙ ТЕЛЕРЕКЛАМІ: ВЕРБАЛЬНЕ МАРКУВАННЯ, СЕМІОТИЧНІ ФУНКЦІЇ ТА ВПЛИВОВИЙ ПОТЕНЦІАЛ

О. В. Щербак

Анотація


Статтю присвячено проблемі студіювання лінгвістичного образу адресанта в текстах української комерційної телереклами. Висвітлено зміст поняття «адресант рекламної комунікації», зафіксовано в текстах української комерційної телереклами вербальні маркери образу адресанта й систематизовано їх, а також пояснено специфіку їхнього впливу та визначено їхні семіотичні функції (з опертям на класифікацію знаків Ч. Пірса).


Ключові слова


адресант; рекламна комунікація; сугестія; знак-копія; знак-індекс; знак-символ

Повний текст:

PDF

Посилання


Baklanova, I. I. (2014), The image of the author and the image of the addressee of non-fiction text : author’s thesis [Obraz avtora i obraz adresata nekhudozhestvennogo teksta : diss. … d-ra filol. nauk], A. S. Pushkin State Institute of Russian Studies, Moscow, 431 p.

Bulik, Yu. V. (2009), Advertising text in the parameters of axiological pragmalinguistics : author’s thesis [Reklamnyy tekst v parametrakh aksiolohichnoyi prahmalinhvistyky : avtoref. dis. … kand. filol. nauk], G. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, Kharkiv, 21 p.

Buryakovskaya, V. A. (2014), Communicative characteristics of mass culture in media discourse (based on Russian and English languages) [Kommunikativnyye kharakteristiki massovoy kultury v mediynom diskurse (na materiale russkogo i angliyskogo yazykov)]. Peremena VGSPU Publishing House, Volgograd, 228 p.

Goryachev, A. A. (2010), Modeling of speech exposure in advertising communication : author’s thesis [Modelirovaniye rechevogo vozdeystviya v reklamnoy kommunikatsii : diss. … kand. filol. nauk]. St. Petersburg, 296 p.

Dronseyka, P. P. (2012), On the question of the egocentrism of the personal pronoun “I” and the altruism of the personal pronoun “we” (on the example of B. Akunin’s prose) [K voprosu ob egotsentrizme lichnogo mestoimenii «ya» i altruizme lichnogo mestoimeniya «my» (na primere prozy B. Akunina)]. Tongue. Literature. Culture, № 1, pp. 8–32.

Elina, E. A. (2014), Semiotic of advertising [Semiotika reklamy]. Dashkov and Co. Publishing and Trading Corporation, Moscow, 66 p.

Zagnitko, A. P. (2014), Semantic-grammatical energy core of verbiage [Semantyko-hramatychne enerhetychne yadro diyeslivnosti]. Movoznavstvo, Vyp. 5, pp. 3–13.

Zimovets, H. V. (2009), Ergonomics and pragmatists in structural-semantic and linguistic-pragmatic aspects [Erhonimy ta prahmonimy v strukturno-semantychnomu ta linhvoprahmatychnomu aspektakh]. Naukovi pratsi Kamyanets-Podilskoho natsionalnoho universytetu imeni Ivana Ohiyenka. Filolohichni nauky, Vyp. 20, pp. 202–206.

Kainova, T. V. (2002), The Discursive-Semiotic Approach to the Adaptation of Transnational Advertising : author’s thesis [Diskursivno-semioticheskiy podkhod k adaptatsii transnatsional'noy reklamy : diss. … kand. filol. nauk]. Tula, 149 p.

Kovalevska, T. (2012), Topical technologies of creating suggestion in media discourses [Aktualni tekhnolohiyi stvorennya suhestyvnosti v mediynykh dyskursakh]. Mizhkulturna komunikatsiya: problemy ta perspektyvy, Vyp. 1, pp. 194-200.

Kovalevska, T. Yu. (2008), Communicative aspects of neurolinguistic programming : monograph [Komunikatyvni aspekty nejrolinhvistychnoho prohramuvannia : monohrafija], Astroprynt, Odesa, 324 p.

Kovalchuk, I. V. (2015), Verbal and non-verbal means of marking goods in the modern English-speaking communicative space : author’s thesis [Verbalni ta neverbalni zasoby markuvannya tovariv u suchasnomu anhlomovnomu komunikatyvnomu prostori : dys. … kand. filol. nauk]. Kyiv, 237 p.

Kudyba, S. M. (2008), Functional potential of alluvial own names in advertising texts (on the material of English, Ukrainian and Russian advertising) : author’s abstract [Funktsionalʹnyy potentsial alyuzyvnykh vlasnykh imen u reklamnykh tekstakh (na materiali anhliyskoyi, ukrayinsʹkoyi ta rosiyskoyi reklamy) : avtoref. dys. … kand. filol. nauk]. Lviv, 22 p.

Kutuza, N. V. (2014), Suggestion of advertising mimicry [Suhestyvnistʹ reklamnoyi mimikriyi]. Odeska linhvistychna shkola: koordynaty suchasnykh poshukiv : kolekt. monohr. / za zah. red. Kovalevskoyi T. Yu. Publisher Bukayev Vadim Viktorovich, Odesa, pp. 484–492.

Kushnekruk, S. L. (2013), Linguistic world-modeling in advertising : monograph [Lingvisticheskoye miromodelirovaniye v reklame : monografiya], Chelyabinsk, Publishing house of Chelyabinsk State Pedagogical University, 263 p.

Makedonova, O. D. (2017), Linguistic organization and pragmatic functioning of English advertising discourse : author’s thesis [Linhvostylistychna orhanizatsiya ta prahmatychne funktsionuvannya anhliyskomovnoho reklamnoho dyskursu : dys. … kand. filol. nauk]. Zaporizhya, 229 p.

Olenyuk, O. V. (2016), Cognitive-discursive characteristics of influence on the addressee (on the material of the English-language magazine advertisement) : : author’s thesis [Kohnityvno-dyskursyvni kharakterystyky vplyvu na adresata (na materiali anhlomovnoyi zhurnalʹnoyi reklamy) : dys. … kand. filol. nauk]. Lviv, 262 p.

Pierce, Ch. S. (2000), Selected philosophical works [Izbrannyye filosofskiye proizvedeniya], Logos, Moscow, 448 p.

Podolskaya, N. V. (1978), Dictionary of Russian onomastic terminology / Ed. ed. A. V. Superanskaya [Slovar' russkoy onomasticheskoy terminologii / Otv. red. A. V. Superanskaya]. Nauka, Moscow, 201 p.

Romat, E. V. (2002), Advertising [Reklama]. Piter, State Petersburg, 544 p.

Semiotics : a manual for students / Author-compiler Skrypnyk K. D. [Semiotika : posobiye dlya studentov / Avtor-sostavitel Skripnik K. D.]. RIO Rostov branch of the Russian Customs Academy, Rostov-on-Don, 127 p.

Dictionary of Ukrainian Language : 11 t. / Ed. І. K. Bilodid (1970–1980) [Slovnyk ukrayinskoyi movy : v 11 t. / za red. I. K. Bilodida]. Naukova Dumka, Kyiv.

Stankevich, Yu. V. (2011), Linguistic proposesthenes in the texts of political advertising: author’s abstract [Movni suhestoheny v tekstakh politychnoyi reklamy : avtoref. dys. … kand. filol. nauk]. Odesa, 22 p.

Shelestyuk, E. V. (2014), Speech influence: ontology and methodology of research : monograph [Rechevoye vozdeystviye: ontologiya i metodologiya issledovaniya : monografiya], FLINTA Nauka, Moscow, 344 p.

Yagodkina, M. V., Ivanova, A. P., Slastushinskaya, M. M. (2014), Advertising in the communicative process [Reklama v kommunikativnom protsesse]. Piter, State Petersburg, 304 p.

Yakovleva, O. E. (2006), Semiotic types of pragmatonyms of the modern Russian language (on the material of food nominations) : author’s thesis [Semioticheskiye tipy pragmatonimov sovremennogo russkogo yazyka (na materiale nominatsiy produktov pitaniya) : avtoref. diss. … kand. filol. nauk]. Novosibirsk, 21 p.

Cialdini, R. B. (2001), Influence. Science and Practice. Allyn & Bacon, 190 p.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Бакланова И. И. Образ автора и образ адресата нехудожественного текста : дисс. … д-ра филол. наук : 10.02.01. М., 2014. 431 с.

Булик Ю. В. Рекламний текст в параметрах аксіологічної прагмалінгвістики : автореф. дис. … канд. філол. наук : 10.02.02. Х., 2009. 21 с.

Буряковская В. А. Коммуникативные характеристики массовой культуры в медийном дискурсе (на материале русского и английского языков). Волгоград : Изд-во ВГСПУ «Перемена», 2014. 228 с.

Горячев А. А. Моделирование речевого воздействия в рекламной коммуникации : дисс. … канд. филол. наук : 10.02.19. СПб., 2010. 296 с.

Дронсейка Р. П. К вопросу об эгоцентризме личного местоимении «я» и альтруизме личного местоимения «мы» (на примере прозы Б. Акунина). Язык. Словесность. Культура. 2012. № 1. С. 8–32.

Елина Е. А. Семиотика рекламы. М. : Издательско-торговая корпорация «Дашков и К», 2014. 66 с.

Загнітко А. П. Семантико-граматичне енергетичне ядро дієслівності. Мовознавство. 2014. № 5. С. 3–13.

Зимовець Г. В. Ергоніми та прагмоніми в структурно-семантичному та лінгвопрагматичному аспектах. Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Філологічні науки. 2009. Вип. 20. С. 202–206.

Каинова Т. В. Дискурсивно-семиотический подход к адаптации транснациональной рекламы : дисс. … канд. филол. наук : 10.02.19. Тула, 2002. 149 с.

Ковалевська Т. Актуальні технології створення сугестивності в медійних дискурсах. Міжкультурна комунікація: проблеми та перспективи. 2012. [Вип. 1]. С. 194–200.

Ковалевська Т. Ю. Комунікативні аспекти нейролінгвістичного програмування. Одеса : Астропринт, 2008. 324 с.

Ковальчук І. В. Вербальні та невербальні засоби маркування товарів у сучасному англомовному комунікативному просторі : дис. … канд. філол. наук : 10.02.04. К., 2015. 237 с.

Кудиба С. М. Функціональний потенціал алюзивних власних імен у рекламних текстах (на матеріалі англійської, української та російської реклами) : автореф. дис. … канд. філол. наук : 10.02.17. Львів, 2008. 22 с.

Кутуза Н. В. Сугестивність рекламної мімікрії. Одеська лінгвістична школа: координати сучасних пошуків : колект. моногр. / за заг. ред. Ковалевської Т. Ю. Одеса : видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2014. С. 484–492.

Кушнерук C. Л. Лингвистическое миромоделирование в рекламе. Челябинск : Изд-во Челяб. гос. пед. ун-та, 2013. 263 с.

Макєдонова О. Д. Лінгвостилістична організація та прагматичне функціонування англійськомовного рекламного дискурсу : дис. … канд. філол. наук : 10.02.04. Запоріжжя, 2017. 229 с.

Оленюк О. В. Когнітивно-дискурсивні характеристики впливу на адресата (на матеріалі англомовної журнальної реклами) : дис. … канд. філол. наук : 10.02.04. Львів, 2016. 262 с.

Пирс Ч. С. Избранные философские произведения / Перевод К. Голубович, К. Чухрукидзе, Т. Дмитриева. М. : Логос, 2000. 448 с.

Подольская Н. В. Словарь русской ономастической терминологии / Отв. ред. А. В. Суперанская. М. : Наука, 1978. 201 с.

Ромат Е. В. Реклама. СПб. : Питер, 2002. 544 с. : ил.

Семиотика : пособие для студентов / Автор-составитель Скрипник К. Д. Ростов-на-Дону : РИО Ростовского филиала Российской таможенной академии, 2000. 127 с.

Словник української мови : в 11 т. / за ред. І. К. Білодіда. К. : Наукова думка, 1970–1980.

Станкевич Ю. В. Мовні сугестогени в текстах політичної реклами : автореф. дис. … канд. філол. наук : 10.02.01. Одеса, 2011. 22 с.

Шелестюк Е. В. Речевое воздействие: онтология и методология исследования. М. : ФЛИНТА : Наука, 2014. 344 с.

Ягодкина М. В., Иванова А. П., Сластушинская М. М. Реклама в коммуникативном процессе. СПб. : Питер, 2014. 304 с. : ил.

Яковлева О. Е. Семиотические типы прагматонимов современного русского языка (на материале номинаций продуктов питания) : автореф. дисс. … канд. филол. наук : 10.02.01. Новосибирск, 2006. 21 с.

Cialdini R. B. Influence. Science and Practice. Allyn & Bacon, 2001. 190 p.





ISSN: 2414-0627 (Print); 2415-7562 (Online)