СОЦІОЛІНГВІСТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ДИТЯЧОГО МОВЛЕННЯ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • О. В. Шевчук-Клюжева Національний університет «Києво-Могилянська академія», Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2414-0627.2020.27.206506

Ключові слова:

мовна ситуація, білінгвізм, дитяче мовлення, діти-білінгв, рідна мова, домінантна мова, мовна компетентність

Анотація

У статті розглядаються чинники формування мовної особистості у ранньому дитячому віці у контексті масової українсько-російської двомовності. Подається характеристика дитячого мовлення на рівні первинного соціуму, що уможливлює репрезентацію загальнонаціональної мовної ситуації; дозволяє виявити основні тенденції та проблеми. Проаналізовано кореляцію між рідною мовою батьків, мовою родинного спілкування та українськомовною компетенцією дітей.

Посилання

Vygotsky, L. (1983). The question of multilingualism in childhood. Problems of development of the psyche [K voprosu o mnogoyazыchy`y` v detskom vozraste. Problemы razvy`ty`ya psy`xy`ky`]. Vоl. 3. Moscow (in Rus.).

Danylevska, O. (2013). Types of Linguistic Behavior of Kyiv Students [Ty`py` movno povedinky` ky` vs`ky`x shkolyariv]. Ukrainian Language, 2, рр.56 — 67.

Evrin, M., Osgood, C., (1954), Second language learning and bilingualism, Journal of Abnormal and Social Psychology, Supplement to XLIX..

Lambert, W. E. (1972), Language, psychology, andculture. PaloAlto, CA, US: Stanford U. Press, 362 р.

Leopold, W. F. (1954), Speech development of a bilingual child: A linguist’s record: In 4 vols. Vol. 1: Vocabulary growth in the first two years.Evanston, III., 1939. XIV, 188 p.; 2nd ed.

Tchirsheva, G. N. (2012), Childhood bilingualism: the simultaneous acquisition of two languages. St. Petersburg: Zlatoust, 488 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-26

Номер

Розділ

СОЦІОЛІНГВІСТИКА. ЛІНГВОКУЛЬТУРОЛОГІЯ. КОГНІТИВНА ЛІНГВІСТИКА