ТРЕЙЛЕР ЯК ЕКТОСКЛАДНИК КІНОДИСКУРСУ: НЕЙРОЛІНГВОСЕМІОТИЧНА КВАЛІФІКАЦІЯ МОВНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ

Автор(и)

  • О. В. Щербак Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2414-0627.2021.28.235565

Ключові слова:

кінодискурс, трейлер, рекламний текст, знак-індекс, знак-копія, знак-символ, метапрограма

Анотація

Статтю присвячено проблемі нейролінгвосеміотичної кваліфікації мовної організації трейлерів як автономних складників кінодискурсу. Висвітлено сутність поняття «трейлер», визначено основні структурні елементи в текстах трейлерів та здійснено порівняння їх із відповідними елементами рекламних текстів, спираючись на знакову класифікацію Ч. Пірса, а також пояснено впливову зумовленість текстів трейлерів.

Посилання

Бразговская Е. Е. Языки и коды. Введение в семиотику культуры. Пермь : Перм. гос. ин-т искусства и культуры, 2008. 201 с.

Гайданка Д. В. Оказіональне словотворення у сучасному англомовному кіно дискурсі: лінгвокогнітивний і комунікативно-когнітивний аспекти : дис. … канд. філол. наук : 10.02.04. Запоріжжя, 2018. 312 с.

Глазова М. С., Савельева О. О. Трейлер: экранная реклама или минифильм? URL: https://gitr.ru/data/events/2018/glazkova%20saveleva_13.2.pdf

Дьяченко И. В. Современная реклама кино и особенности её воздействия на аудиторию: социологический анализ : автореф. дисс. … канд. социол. наук : 22.00.06. Екатеринбург, 2011. 23 с.

Каинова Т. В. Дискурсивно-семиотический подход к адаптации транснациональной рекламы : дисс. … канд. филол. наук : 10.02.19. Тула, 2002. 149 с.

Ковалевська Т. Ю. Комунікативні аспекти нейролінгвістичного програмування. Одеса : Астропринт, 2008. 324 с.

Липпман У. Общественное мнение [пер. с англ. Т. В. Барчуновой]. М. : Ин-т Фонда «Общественное мнение», 2004. 384 с.

Пирс Ч. С. Избранные философские произведения / Перевод К. Голубович, К. Чухрукидзе, Т. Дмитриева. М. : Логос, 2000. 448 с.

Плотникова К. А. Языковые средства выражения коммуникативнопрагматической направленности в трейлерах. Электронное научное издание «Ученые заметки ТОГУ». 2015, Том 6, № 4, С. 572–581.

Пузанов В. М. Трейлер фільму як тип рекламного повідомлення: структурнофункціональні особливості та стратегії оптимізації : дис. … канд. наук із соціол. комунікацій : 27.00.06. К., 2019. 254 с.

Словник іншомовних слів. URL: https://www.jnsm.com.ua/

Сучасні технології нейролінгвістичного програмування : навчальний посібник / [Петрик В. М., Гнатюк С. О., Черненко О. Є., Гурєєв В. О., Курганевич В. І., Фесенко А. О., Рябий М. О., Смірнов О. А., Уткін Ю. В.] ; за заг. ред. С. О. Гнатюка, О. А. Смірнова, В. М. Петрика. К. : Центр учбової літератури, 2020. 200 с.

Щербак О. В. Лінгвосеміотичні коди в дискурсі української комерційної телереклами: виміри впливу : монографія / Олена Щербак ; за ред. Т. Ю. Ковалевської. Львів-Торунь : Liha-Pres, 2021. 342 с.

Hesford D. The Art of Anticipation: The Artistic Status of the Film Trailer and its Place in a Wider Cinematic Culture. PhD Film Studies. The University of Edinburgh, 2013. 284 p.

Leech G. N. English in Advertising. A Linguistic Study of Advertising in Great Britain. L. : Longman, 1966. 210 p.

Šidiškytė D. Multimodal Language of the Intertitles in the Trailers of American Romance-Comedy Feature Films. Research Journal Studies about Languages. No. 27. 2015. P. 77–92.

References

Brazgovskaya, E. E. (2008), Languages and codes. Introduction to the semiotics of culture [Yazyki i kody. Vvedeniye v semiotiku kultury], Perm State Institute of Arts and Culture, Perm, 201 p.

Haydanka, D. V. (2018), Occasional Word Formation in Modern English Cinematic Discourse from Linguo-Cognitive and Communicative-Cognitive Perspectives : author’s thesis [Okazionalne slovotvorennya u suchasnomu anhlomovnomu kino dyskursi: linhvokohnityvnyy i komunikatyvno-kohnity nyy aspekty : dys. … kand. filol. nauk], Zaporizhzhya, 312 p.

Glazova, M. S., Savelyeva, O. O. (2018), Trailer: Screen Advertising or Minifilm? [Treyler: ekrannaya reklama ili minifilm?]. URL: https://gitr.ru/data/events/2018/glazkova%20saveleva_13.2.pdf.

Dyachenko, I. V. (2011), Modern cinema advertising and features of its impact on the audience: sociological analysis : author’s thesis [Sovremennaya reklama kino i osobennosti yeyo ozdeyst iya na auditoriyu: sotsiologicheskiy analiz : a toref. diss. … kand. sotsiol. nauk], Yekaterinburg, 23 p.

Kainova, T. V. (2002), Discursive-semiotic approach to the adaptation of transnational ad ertising : author’s thesis [Diskursivno-semioticheskiy podkhod k adaptatsii transnatsional'noy reklamy : diss. … kand. filol. nauk], Tula, 149 p.

Kovalevska, T. Yu. (2008), Communicative aspects of neurolinguistic programming : monograph [Komunikatyvni aspekty nejrolinhvistychnoho prohramuvannia : monohrafija], Astroprynt, Odesa, 324 p.

Lippmann, W. (2004), Public opinion [Obshchestvennoye mneniye], Institute of the Public Opinion Foundation, Moscow, 384 p.

Pierce, Ch. S. (2000), Selected philosophical works [Izbrannyye filosofskiye proizvedeniya], Logos, Moscow, 448 p.

Plotnikova, K. A. (2015), Linguistic means of expressing the communicativepragmatic orientation in trailers [Yazykovyye sredstva vyrazheniya kommunikativnopragmaticheskoy napravlennosti v treylerakh]. Electronic scientific publication “Scientific Notes of PNU”. Volume 6, No. 4, PP. 572–581.

Puzanov, V. M. (2019), Movie trailer as a type of advertising message: structural and functional features and optimization strategies : author’s thesis [Treyler filmu yak typ reklamnoho povidomlennya: strukturno-funktsionalʹni osobly osti ta stratehiyi optymizatsiyi : dys. … kand. nauk iz sotsiol. komunikatsiy], Kyiv, 254 p.

Dictionary of foreign words [Slovnyk inshomovnykh sliv]. URL: https://www.jnsm.com.ua/

Petryk, V. M. (2020), Modern technologies of neurolinguistic programming : a textbook [Suchasni tekhnolohiyi neyrolinhvistychnoho prohramuvannya : navchalnyy posibnyk], Center for Educational Literature, Kyiv, 200 p.

Shcherbak, O. V. (2021), Linguosemiotic codes in the discourse of Ukrainian commercial TV advertising: dimensions of influence : monograph [Linhvosemiotychni kody v dyskursi ukrayinskoyi komertsiynoyi telereklamy: vymiry vplyvu : monohrafiya], Liha-Pres, Lviv-Toruń, 342 p.

Hesford, D. (2013), The Art of Anticipation: The Artistic Status of the Film Trailer and its Place in a Wider Cinematic Culture. PhD Film Studies. The University of Edinburgh, 284 p.

Leech, G. N. (1966), English in Advertising. A Linguistic Study of Advertising in Great Britain. Longman, London, 210 p.

Šidiškytė, D. (2015), Multimodal Language of the Intertitles in the Trailers of American Romance-Comedy Feature Films. Research Journal Studies about Languages. No. 27, P. 77–92.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-28

Номер

Розділ

СУГЕСТИВНА ЛІНГВІСТИКА. КОМУНІКАТИВНА ЛІНГВІСТИКА