МОДУС, МОДАЛЬНІСТЬ І ТИПОЛОГІЯ ОДИВНЕНИХ ХУДОЖНІХ ТЕКСТІВ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2414-0627.2017.24.131383Ключові слова:
текст, текстотип, текстове одивнення, модус, модальність, типи модусів, типи модальностейАнотація
Автор поділяє думку вчених щодо текстотвірної природи категорій модусу і модальності. Обґрунтовується підхід, згідно з яким текстові модуси і модальності сприяють формуванню текстотипів, розмежуванню «узуальних» і одивнених художніх текстів. У межах останніх різні типи модальностей виформовують одивнені фрагменти.
Посилання
Arutyunova, N. D. (1988), Types of Language Meanings [Tipy yazykovykh znacheniy. Otsenka. Sobytiye. Fakt.], Nauka, Moscow, 341 p.
Babushkin, A. P. (2001), «Possible Worlds» in the Semantic Spase of the Language [«Vozmozhnyye miry» v semanticheskom prostranstve yazyka], Voronezh State University, Voronezh, 86 p.
Baranov, A. G. (1993), Functional-Pragmatic Conception of a Text [Funktsionalno-pragmaticheskaya kontseptsiya teksta], Rostov University Publishing House, Rostov-na-Donu, 182 p.
Batsevich, F. S. (2016), Linguistic Analysis of an Absurd Artistic Text: Aspects, Possibilities, Perspectives [Lingvisticheskiy analiz absurdnogo khudozhestvennogo teksta: aspekty. vozmozhnosti. Perspektivy], Yazyk i metod. Russkiy yazyk v lingvisticheskikh issledovaniyakh XXI veka, Krakόw: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, pp. 289-297.
Batsevych, F. S. (2016), Absurd Artistic Texts: an Attempt of Typology [Absurdistskі khudozhnі teksti: sproba tipologі»], Movoznavstvo, Kiiv, No.1, pp. 3-10.
Brіtsin, V. M. Mozgoviy, V. V. (2013), Cognitive Aspects of the Theory of Modality (on the material of West Slavonic Artistic Discourse [Kognіtivnі aspekti teorії modalnostі (na materіalі skhіdnoslov’yanskogo khudozhnogo diskursu)], Movoznavstvo, Kiiv, No. 2-3, pp. 128-148.
Vvedenskiy, A. (2011), All [Vse], OGI, Moscow, 736 p.
Drozd, V. (2008), South [Irіy], Folio, Kharkiv, pp. 132.
Nіka, O. І. (2009), Modus in Old Ukrainian Literary Language of the second half of the XVIth – the first half of the XVIIth centuries [Modus u staroukraїnskіy lіteraturnіy movі drugoї polovini XVI – pershoї polovini XVII st.], KNU, Kiiv, 444 p.
Kharms, D. (2011), Complete Works in Three Volumes. Aviation of Transformations [Sobraniye sochineniy v trekh tomakh. Aviatsiya prevrashcheniy], Azbuka, StPeterburg, Vol. 1, 672 p.
Tsvigun, T.V., Chernyakov A.N. «Plot Death» in D. Kharms’ Poetics [«Smert syuzheta» v poetike D. Kharmsa], http://avangard:narod.ru/beitraege/ra/ ccxarms.htm.
Shevchenko, T. (1984), Isaiah, Chapter 35 (Imitation) [«Іsaіya», Glava 35 (Podrazhanіє) // T.Shevchenko. Tvori v p’yati tomakh. T.2. Poyetichnі tvori (1847-1861)], Dnipro, Kiiv, pp. 216-217.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Записки з українського мовознавства
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).