НОВІ СЛОВА ЯК МАРКЕРИ ЧАСУ: МЕДІЙНА ЛЕКСИКОГРАФІЯ СЬОГОДНІ І В ПЕРСПЕКТИВІ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2414-0627.2019.26.180939Ключові слова:
медійна лексикографія, неословник, медіалінгвістика, комунікативна лінгвістика, мовна інноваціяАнотація
Стаття присвячена аналізу сучасної медійної лексикографії у світових дослідницьких практиках. Зокрема акцент зроблено на словниках, які відображають динамічні зміни лексико-фразеологічного фонду української мови в масовій комунікації. На прикладі інноваційної лексикографічної праці «Нові слова та фразеологізми в українських мас-медіа» (2017-2018 рр.) схарактеризовані підходи до пошуку та аналізу в українських медіа мовних інновацій як специфічних маркерів часу, що набувають нових семантичних відтінків у зв’язку з процесами глобалізації, інформаційною світовою реальністю та полікультурністю, на що активно реагує і українська мова.
Посилання
Lendau, S. (2012), Dictionaries: the arts and crafts of lexicography [Slovnyky: mystectvo ta remeslo leksykografii'i'] (perekl. O. Kocherga). Kyiv, 480 р.
Medialinguistics : The dictionary of terms and concepts (2014) [Medialinhvistyka : slovnyk terminiv i ponyat], L. I. Shevchenko, D. V. Derhach, D. Yu. Syzonov, Za red. L. I. Shevchenko, VPC «Kyivskyj universytet», Kyiv, 214 р.
Mediаlinguistics in terms and concepts (2018) [Medialingvistika v terminah i ponjatijah], Еd. L. R. Duskaeva, Flinta, Moskva, 440 р.
Taranenko, O. O. (1996), New vocabulary of the Ukrainian language: concepts and principles of making a dictionary [Novyj slovnyk ukrai'ns'koi' movy: koncepcii' i pryncypy ukladannja slovnyka], Kyiv, Kamyanets-Podilsky, 171 р.
Shevchenko, L. I., Syzonov, D. Ju. (2018), New words and phraseologisms in the Ukrainian mass media [Novi slova ta frazeologizmy v ukrainskyh mas-media]: dictionary, VPC «Kyivskyj universytet», Kyiv, 120 р.
Shevchenko, L. I., Syzonov, D. Ju. (2017), Principles of lexicographic representation of neologisms and new phraseological units in mass-media [Pryncypy leksykografichnoi' reprezentacii' novyh sliv ta frazeologizmiv u mas-media], Aktual'ni problemy ukrai'ns'koi' lingvistyky: teorija i praktyka, Vyp. 34., рр. 76–85, https://doi.org/10.17721/APULTP.2017.34.76-85.
Dictionary of Media and Communication / D. Chandler and R. Munday. Oxford : Oxford University Press, 2011, 480 р.
Moon R. Idioms: A View From the Web. International Journal of Lexicography. 2015. Vol. 28, Issue 3. Р. 318–337. https://doi.org/10.1093/ijl/ecv023
Salzmann Z. Modern Lexicography: An Introduction (review). Language. 2002. 78(2). Р. 391–392. https://doi.org/10.1353/lan.2002.0127
Tošović B. Generatorska lingvistika. Beograd: Svet knjige, 2018, 190 р.
Williams G. In Praise of Lexicography, and Lexicographers. Proceedings of the XVII EURALEX International Congress. 2016. Р. 77–88.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Записки з українського мовознавства
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).