НОВІ СЛОВА ЯК МАРКЕРИ ЧАСУ: МЕДІЙНА ЛЕКСИКОГРАФІЯ СЬОГОДНІ І В ПЕРСПЕКТИВІ

Автор(и)

  • Л. І. Шевченко Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна
  • Д. Ю. Сизонов Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2414-0627.2019.26.180939

Ключові слова:

медійна лексикографія, неословник, медіалінгвістика, комунікативна лінгвістика, мовна інновація

Анотація

Стаття присвячена аналізу сучасної медійної лексикографії у світових дослідницьких практиках. Зокрема акцент зроблено на словниках, які відображають динамічні зміни лексико-фразеологічного фонду української мови в масовій комунікації. На прикладі інноваційної лексикографічної праці «Нові слова та фразеологізми в українських мас-медіа» (2017-2018 рр.) схарактеризовані підходи до пошуку та аналізу в українських медіа мовних інновацій як специфічних маркерів часу, що набувають нових семантичних відтінків у зв’язку з процесами глобалізації, інформаційною світовою реальністю та полікультурністю, на що активно реагує і українська мова.

Посилання

Lendau, S. (2012), Dictionaries: the arts and crafts of lexicography [Slovnyky: mystectvo ta remeslo leksykografii'i'] (perekl. O. Kocherga). Kyiv, 480 р.

Medialinguistics : The dictionary of terms and concepts (2014) [Medialinhvistyka : slovnyk terminiv i ponyat], L. I. Shevchenko, D. V. Derhach, D. Yu. Syzonov, Za red. L. I. Shevchenko, VPC «Kyivskyj universytet», Kyiv, 214 р.

Mediаlinguistics in terms and concepts (2018) [Medialingvistika v terminah i ponjatijah], Еd. L. R. Duskaeva, Flinta, Moskva, 440 р.

Taranenko, O. O. (1996), New vocabulary of the Ukrainian language: concepts and principles of making a dictionary [Novyj slovnyk ukrai'ns'koi' movy: koncepcii' i pryncypy ukladannja slovnyka], Kyiv, Kamyanets-Podilsky, 171 р.

Shevchenko, L. I., Syzonov, D. Ju. (2018), New words and phraseologisms in the Ukrainian mass media [Novi slova ta frazeologizmy v ukrainskyh mas-media]: dictionary, VPC «Kyivskyj universytet», Kyiv, 120 р.

Shevchenko, L. I., Syzonov, D. Ju. (2017), Principles of lexicographic representation of neologisms and new phraseological units in mass-media [Pryncypy leksykografichnoi' reprezentacii' novyh sliv ta frazeologizmiv u mas-media], Aktual'ni problemy ukrai'ns'koi' lingvistyky: teorija i praktyka, Vyp. 34., рр. 76–85, https://doi.org/10.17721/APULTP.2017.34.76-85.

Dictionary of Media and Communication / D. Chandler and R. Munday. Oxford : Oxford University Press, 2011, 480 р.

Moon R. Idioms: A View From the Web. International Journal of Lexicography. 2015. Vol. 28, Issue 3. Р. 318–337. https://doi.org/10.1093/ijl/ecv023

Salzmann Z. Modern Lexicography: An Introduction (review). Language. 2002. 78(2). Р. 391–392. https://doi.org/10.1353/lan.2002.0127

Tošović B. Generatorska lingvistika. Beograd: Svet knjige, 2018, 190 р.

Williams G. In Praise of Lexicography, and Lexicographers. Proceedings of the XVII EURALEX International Congress. 2016. Р. 77–88.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-10-16

Номер

Розділ

ІСТОРІЯ МОВИ. ДІАЛЕКТОЛОГІЯ. ЛЕКСИКОЛОГІЯ